• VårResa

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Hej!

Jag hoppar in här också :)

Hade äggplock förra fredagen där de plockade ut 8 ägg, 5 blev befruktade och 4 som blev blastocyster varav 3 frös in. Väldigt fina, sa de! Tjoho :)

Gjorde min första ET igår.. vaknade på småtimmarna i natt av typ stickande känsla/smärta i området kring livmodern (??) det höll i sig ett par timmar innan jag äntligen lyckades somna om.

Tydligen var mina äggstockar relativt stora (eller vad man säger?) sen äggplocket men den här nya känslan/smärtan satt mer mitt på och inte på sidan typ.. Jag har ju känt att jag varit rätt öm i ena äggstocken under veckan som gått, men känslan i natt var av ny variant.

Är detta normalt tror ni?? Eller ber min livmoder blastocysten att dra åt fanders..? :/

• VårResa
    Clemmentina skrev 2020-01-16 12:47:07 följande:

Så spännande! Håller tummarna. Kan det ha varit ägget som fäste som du kände? När man sätter in ett femdagars ska det (väl?) fästa såpass snabbt? :)

Jaså tror du?! Det var ju bara kanske 14-15 timmar efter ET :/ känns lite väl snabbt?

Man kan ju alltid hoppas dock :) :)
  • VårResa

Ruvardag 6... känns som dag 26... tiden går sååå sakta! Mina bröst har varit svullna som tusan och bröstvårtorna ömma. Men nu börjar de lugna ner sig så börjar tro att det här inte kommer gå som vi önskar :(

• VårResa

Här är man nu på ruvardag 11 med testdag på tisdag.. har sen ett par dagar haft lite molande värk som mensvärk då och då - trodde jag ja - idaaaag har jag haft riktig mensvärksvärk och lite orolig mage så nu är jag jättenojjig att mensen är på G..! :( Tog sista Lutinus igår.

Gaaah och vi har bestämt att inte ta nåt test i förväg...

Oj va jag hoppas att mensen ändå håller sig borta och att vi plussar på tisdag......!

Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet