Inlägg från: Anonym (Zoom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zoom)

Vad blir det för mat?

Auditanne skrev 2024-05-18 22:32:20 följande:

Fikabröd och kallt vaniljkaffe från Starbucks. Orkar inte göra middag. Varmt, och gjort massa annat som tagit all must ur en. 

Imorgon blir det pizza eller möjligen hamburgare på allmänna grillen härnere. Kan man grilla rått hamburgerkött eller måste burgaren ha fått en liten stekyta först?

Ursäkta om frågan lät dum men jag är inte så grillvan. 

Du kan grilla det rått. Pensla gärna med lite olja så att det inte fastnar. 

Här blev det sallad med chiliräkor mm. 

• Anonym (Zoom)

Jag tog tre entrecote-korvar och slantade dem och gjorde en slags korv stroganoff på dem med matlagningsgrädde, tomatpuré, en gnutta dijonsenap, gul lök och serverade med ris. Sonen åt även 2 stekta ägg till och tyckte allt var jättegott. 

Kladdkaka till efterrätt smaksatt med kaffe, vanilj och flingsalt. 

Det ska vara gott att leva! Solig

• Anonym (Zoom)

Jag gör kycklinglårfilé med en god sky och couscous. Yoghurtdressing och ugnsrostad kålrot. 

• Anonym (Zoom)

Idag blir det typ shawarma som jag lagar med kycklingfilé som jag ugnssteker kryddad med paprikakrydda, spiskummin, salt, peppar, vitlök, honung, chili flakes mm.

Den färdiga kycklingfilén skivar jag och läggar i ett pitabröd med hemgjord tzatziki, grönsaker och färsk bladpersilja.

• Anonym (Zoom)

Barnet önskade tomatsoppa med grilled cheese sandwich. Så det blir det ikväll! 

• Anonym (Zoom)

Tomatsoppa med en morot och en ask bönor i plus lite chili. Mixar allt och äter. Mums.

• Anonym (Zoom)

Igår blev det ryggbiff med ris till två i familjen och pommes till en annan, stekt lök och rivna morötter, skysås och bearnaise i burk. Har med mig rester till lunch idag på jobbet. 

• Anonym (Zoom)

Igår blev det panerad stekt torsk och potatismos och broccoli. 

Idag blir det tomatsoppa och vitlöksbröd. 

• Anonym (Zoom)

Igår blev det pasta med räksås och ugnsbakad camembert som efterrätt. 

• Anonym (Zoom)

Ikväll blir det nog någon form av laxfilé för det har jag i frysen.

Säkert ris till och lite asiatisk kryddning på allt. 

• Anonym (Zoom)

Igår gjorde jag en tomatsoppa med broccoli och en halv ask bönor i, mixade den och strödde fetaost ovanpå innan jag åt den.

Jag stekte även lite torsk (enkelpanerad) och gjorde pommes-stora stavar av potatis och stekte i ugnen med lite olja och kryddor.

Det blev gott! 

• Anonym (Zoom)
    PH76 skrev 2024-12-11 17:36:29 följande:

Samma som i stort sett varje vardag, kyckling, svart ris och sallad, med en yogurtsås gjord på 0% yogurt.

0% yoghurt eller 0% fett?

Annars låter det lite konstigt! Skrattande

Igår lagade jag kycklinglårfilé i ugn med kryddigt ris. Har med mig lite till lunch idag på jobbet. 
  • Anonym (Zoom)

Igår blev det köttfärs fräst med gul lök och lite annorlunda kryddning, bla kanel, spiskummin, paprikapulver och curry. Det serverades med ris. 

• Anonym (Zoom)

Idag blir det restaurang som kickoff till julledigheten.

Hoppas ni får en fin helg med mycket god mat! 

• Anonym (Zoom)

Igår gjorde jag torskfilé i ugn enligt det här receptet (ungefär, jag justerade lite efter de ingredienser jag hade hemma) 

receptfavoriter.se/recept/torskfile-i-ugn.html

Barnen tyckte det var jättegott och även jag. Så nu har vi ett nytt recept på repertoaren. Jag lovade att göra samma rätt nästa vecka. 

Svar på tråden Vad blir det för mat?