• mcs1988

Vad blir det för mat?

Vad äter ni till middag idag? :) 

(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

• Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Anonym (Steff)

Fisksoppa med vitlöksbröd 

• Anonym (Zoom)
    Anonym (Steff) skrev 2024-02-24 19:47:39 följande:

Vi åt nästan samma! Fisk och räksoppa med krutonger av surdegsbröd kryddade med vitlök, olivolja, oregano och timjan. Mmmm!
  • Auditanne

Popcorn-äggviteomelett med ugnsbakat bacon, toppat med en skvätt Heinz ketchup.

Färskpressad blodgrapejuice och en rykande varm chai latte caramel att dricka och ett par rostade skivor franska med Havartiost och apelsinmarmelad vid sidan av.

Låter mer som en mastig frukost men jag gillar att äta frukostliknande mat till middag ibland.

Till efterrätt blir det snart lite blåbärsrispudding och persikoyoghurt.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Steff) skrev 2024-02-24 19:47:39 följande:

Gott
  • Anonym (&)
    Auditanne skrev 2024-02-24 21:43:22 följande:

Popcorn-äggviteomelett med ugnsbakat bacon, toppat med en skvätt Heinz ketchup.

Färskpressad blodgrapejuice och en rykande varm chai latte caramel att dricka och ett par rostade skivor franska med Havartiost och apelsinmarmelad vid sidan av.

Låter mer som en mastig frukost men jag gillar att äta frukostliknande mat till middag ibland.

Till efterrätt blir det snart lite blåbärsrispudding och persikoyoghurt.

Popcorn-äggviteomelett låter intressant. Hur gör man en sådan?
  • Auditanne
    Anonym (&) skrev 2024-02-25 09:21:50 följande:
    Popcorn-äggviteomelett låter intressant. Hur gör man en sådan?
    Jag tar äggvitor i en bunke och purear dem tillsammans med popcorn med en mixerstav.

Sen trycker jag ut smeten med sked genom en sil så alla de där hårda bruna skalbitarna (inuti popcornet) inte kommer med. Vill ha en slät fin smet med smak av den vita mjuka delen av popcornet.

När jag silat klart så blandar jag i lite vispgrädde i smeten och tillsätter salt och en matsked smält smör.

Sen in i ugnen en halvtimme så omeletten blir fluffig och fin. Popcornsmaken går så bra ihop med baconet sen också Tungan ute Jättegott!
  • Dr Nail

Idag blir det Zeina ris med en burk kili kili karne. Felix! Den ska smaka så gott i munnen. Mumslipapa!

• Anonym (allergiker deluxe)

Hade kvar rester från gårdagen så fortsatte nibbla på Kaltbachost, digestive, marconamandlar samt björnbärsmarmelad med gin och rosmarin. 
    Till det ett 40-årigt portvin som vi fick i fylla-jämnt-present. Tungan ute

• Anonym (Hm)
    Auditanne skrev 2024-02-25 17:24:20 följande:
    Jag tar äggvitor i en bunke och purear dem tillsammans med popcorn med en mixerstav.

Sen trycker jag ut smeten med sked genom en sil så alla de där hårda bruna skalbitarna (inuti popcornet) inte kommer med. Vill ha en slät fin smet med smak av den vita mjuka delen av popcornet.

När jag silat klart så blandar jag i lite vispgrädde i smeten och tillsätter salt och en matsked smält smör.

Sen in i ugnen en halvtimme så omeletten blir fluffig och fin. Popcornsmaken går så bra ihop med baconet sen också Tungan ute Jättegott!
    Låter gott
Svar på tråden Vad blir det för mat?