Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad blir det för mat?

Mannagröt idag igen för att ta en periodisk fastedag. 

Imorgon blir det lunch från cateringbutik igen - viltpannbiff med enbärsgräddsås och björnbärsmarmelad till rostad potatis och svamp. Ser fram emot det. 

• Mayjel

Har precis ätit. Det blev i afton kokta saltrullar med gurkstavar och chilidipp, biffchips och grönmögelchips med avokadoröra samt salta kex med holländsk lagrad gouda och hjortronsylt. 

Sköljde ner detta med en enkel drink på guaranadryck och några teskedar Licor 43.
    Cotton candydruvor och Baileystryffel vid sidan av. Det är ju ändå lillördag idag.

• Mayjel
    Anonym (Zoom) skrev 2025-02-14 10:38:47 följande:

Jag kanske ska vara lite töntig och göra hjärtformad mat ikväll.

Funderar på minipizzor eller våffelhjärtan med något gott på. 

Lidl har en del hjärtformad mat just nu, det finner jag lite gulligt. En hel vecka på temat Valentin. Fint namn förresten, Valentin. Tror att jag ska ge det namnet till min katt, när jag skaffar en sådan.

Idag har jag bara ätit jordgubbar och tårta. Har lite potatissallad och skinka ståendes i kylen. Får väl masa mig upp då. 
  • Mayjel

Krämig chilipasta med salami, lagrad parmesanost och ugnsbakad röd paprika och körsbärstomater. 

Blir snart lite glasspraliner med likörsmak till efterrätt. Baileys och Malibuglass. Ska bli gott!.

• Mayjel
    Nandez skrev 2025-02-20 21:28:37 följande:
    LyxigtGlad
    Ja, det var gott. Den där köpta Malibuglassen gick inte av för hackor den heller. Kokos och romglass med nån ananaskräm i mitten. Rekommenderar!
    Kebab är också alltid gött Glad

Idag blev det mannagrynsgröt igen eftersom man frossade lite igår. Man får jämna ut det hela lite.
  • Mayjel
    Nandez skrev 2025-02-20 21:37:51 följande:
    Det har du rätt iGlad

Man ska unna sig gottGlad
    Ja, vissa dagar kan man se fram emot att få frossa lite. Andra dagar mer blygsam kost.

Idag blev det en latisdag eftersom helgen är inpå oss och jag vill bara chilla.

Köpte en dijonburgare från mackes och en halvlitersbytta med mangoglass från Ben & Jerry. Ny sommarsmak och rätt så god får jag säga. Fruktglass får de gärna göra mer av!
  • Mayjel

Smörgåsar med coleslaw, kyckling och prästost. 

Några choklad-påskägg från Lidl till efterrätt. Fyllda med mandelmassa och en interiör med sliskig rom och ananaskräm. Görgott!

• Mayjel

Enbart kosttillskott, vatten och några brödkanter idag. 

Vräkte i mig mat igår med mannagröt och sylt, ostsallad, chips med dipp och kanelmazariner. Man blir både ilsk, pilsk och hungrig som ett vilddjur när rosenveckan är inpå en. 

• Mayjel

Två stora högrevsburgare med smält cheddarost från Väddö, lök, gurka och dressing. Bröd känns lite överflödigt. Det är järnet från burgarna som kroppen behöver. Nu när man har brist på detta för tillfället.

• Mayjel
    Nandez skrev 2025-03-17 22:24:24 följande:

Finsk bastukorv med mos

Har du grillat korven över bastuugn då FlörtSkrattande
Svar på tråden Vad blir det för mat?