Vad blir det för mat?
Dillfläskfilé med ris, en rätt som de som gillar dill gillar mycket.
Dillfläskfilé med ris, en rätt som de som gillar dill gillar mycket.
Raggmunkar i massor
Yup, exakt så
Och ja, jätte gott och man måste ha så mycket fläsk så att det blir lite över.
Blir gott på tacon sen och krossat det knaperstekta fläsket och strössla över tacon.
Blir en Chicken piccata med Nolliy prat, sjukligt god rätt och om man gillar kapris, citron och kyckling.
Blide lite Oxfilé över sen nyår, så blir stekt sånt med potatismos och en typ av tomatsalsa, som egentligen bara är tomat, balsam vinäger, socker och salt och peppar och som tillagas kort.
Tyvärr dog hunden igår. Sonen råkade spilla non-stop påsen över hela golvet. Så idag blir det hundgryta (min specialitet) med färskt bröd på sidan. Vill ni ha recept är det bara att fråga. :)
Smörgåstårta och Kyckling piccata, fast inte helt samtidigt.
Längesedan jag gjorde en smörgåstårta, men barnet ville lära sig och då gick vi och gjorde det stort och många varianter av röror och två sidor.(En skinka/salamisida och en räkor och röklax sida.)
Och givetvis när vi gör det ordentligt så bakade jag även smörgåstårtsbotten själv.(Men såklart de hutlösa priserna på att köpa en botten i affärerna hjälpte till såklart.)
Lövbiff och pommes med aromsmör
Måste ge dig denna, och aromsmör.
Varför, jo, för att den har så många andra goda aromsmör som är så, så SÅ goda.
Och är också helt säker på att din var god också.
www.norrmejerier.se/searchpage%C3%B6r
Testa är mitt råd, du kommer gilla dessa.
Det är så många supergoda aromsmör där
Idag blev det en Big one Classic pizza från frysen från affären.
Men upp pimpad med skinka, salami, isterband, mer ost och lök.
Den blir så god med detta.
Oja, testat ett gäng, "vanligt" persiljesmör, kaprisvarianter, bea/dragonvarianter, soltorkad tomat, citronsmör, lite örtsmör och nått mer, ohh, nått med kantareller gjorde jag också.
Dock senare år har jag inte varit en som gjort något alls av dessa smör, även har jag väl hittat på egna också och med denna sida som grund.
Och vilka är goda kanske du undrar, ja, de är väl dom alla, men det viktigaste är ju att de passar bra till det man ska hade det, då är de extra goda.
Tyckte den var rätt så god faktiskt, sen känns inte burgaren direkt unik, men hade helt klart en god smak i mitt tycke.
Det är i princip en helt vanlig hamburgare, och med sourecremen och rostade löken.