Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Vad blir det för mat?

Anonym (Anonyma) skrev 2024-07-09 23:33:59 följande:

Fastar fortfarande. Inne på 22 dagar nu. Blev lite homemade glass idag igen plus alkoholfri fruktdrink. Förhoppningsvis inte förtärt mer än 500 kcal sammanlagt. 

Vad är glass ens där?
    För den mängd kcal i vanlig gräddlass, så är det inte mycket sån glass som funkar att förtära på en dag.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Anonyma) skrev 2024-07-10 16:19:01 följande:

Min glass är inte nyttig nej men det rörde sig om såpass små mängder (ett par munnar) att jag inte oroar mig för den saken. Så länge man fortsätter tappa i vikt så är jag nöjd.

Undrade mest och med tanke det är en hög-kcal intag.

Hur länge ska du hålla på?
    Typ 24 dagar nu?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

Kalops, potatis och rödbetor, och den "skånska" varianten med morot och lök.

• klyban

Kycklinglårfiléer, mexi-ris, baconlindade paprikor och lite taco sås.

• klyban

Imon måste det bli makrill rätt, pga polaren kom med 11st makrillar Skrattande
    Funderar på en med kapris eller en annan med en citrongrädde sås.

Ikväll blir det rostas och asiatenaktigt wok med purjo och champinjoner.
    Och på sidan kommer en pimpad bea och pommes eller ris, inte riktigt bestämt mig där.
    Då asiat wokaktiga gilalr ris, och kött och bea gillar pommes.

• klyban

Chile verde blev det igår, det var riktigt jävla gott.
    Och antar pga jag hade riktig god salsa verde som jag gjort själv.(Förresten, någon som sett färsk tomatillo i affärerna?)

Tillbehör, vanligt ris, koriander, rädisskivor, inlagda hungarian wax och en klick gräddfil.

Har massor över, så ska smaskas idag också Skrattande

• klyban

Piccata idag och kaprisvarianten, så god den var.

• klyban
    Nandez skrev 2024-10-13 21:58:33 följande:

Korv stroganoff med ris

Det vart det i veckan och det var gott.
  • klyban

Ska bli en texas chili idag, och det vattnas i munnen redan.

• klyban

Hugo´s isterband med lök, ättiksgurka, äpple, majonnäs, senap och med ost på toppen.
    Bakade potatisar, är sjukligt gott.

• klyban

Dillfläskfilé med ris, en rätt som de som gillar dill gillar mycket.

• klyban

Raggmunkar i massor Tungan ute

• klyban
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-12-18 12:37:30 följande:
    Låter jättegott! Och med mycket stekt fläsk och lingon till... MUMS. Skrattande

Yup, exakt så Skrattande
    Och ja, jätte gott och man måste ha så mycket fläsk så att det blir lite över.
    Blir gott på tacon sen och krossat det knaperstekta fläsket och strössla över tacon.

• klyban

Blir en Chicken piccata med Nolliy prat, sjukligt god rätt och om man gillar kapris, citron och kyckling.

Svar på tråden Vad blir det för mat?