Mayjel skrev 2025-04-18 23:34:54 följande:
Firar själv på Påskafton eftersom vi firade på Långfredagen med familjen. Känns lite ensamt men blir nog bra ändå kanske.
Smörgås med romsås, avokado och medelkokt ägg. Janssons med ansjovis och kolja. Lammfilé med cumberlandsås och ugnsbakad sparris täckt med smält portvinsost och sherry.
Efterrätt blir påskbakelse med passion och tre sorters choklad, från Lisebergs-caféet Agnes. Plus ett par Baileysfudge och några särskilt utvalda påskpraliner från Hagas pralinbod.
Till kvällen blir det lite kycklingchips med chilidipp och kanske några kex med hjortronsylt och ost. Skölja ner detta med en iskall påskdrink gjord på citronsorbet, vaniljglass, is, mjölk och lite konjak.
Med tanke på ovannämnda meny så får jag nog ta en fastedag i övermorgon. Men på annandagen så kommer det bästa av allt - GUBBRÖRA 
Vilken härlig meny! Hoppas det blev mysigt även om du var själv på påskafton.
Jag lagade också lammstek igår och mini sliders, sallad, en pinsa som jag skar upp i smala bitar som tilltugg med mascarpone och rom mm, mamma gjorde en smördegsgrej med spenat och fetaost inuti, jag gjorde även ugnsbakade rotfrukter och tzatziki och skysås till.
Vi blev mätta!