Vad blir det för mat?
Vanilj och hallonyoghurtar, några finare fudgebitar. Känner inte för att laga mat idag och rätt kalorimängd för dagen har jag nog nått upp till ändå.
Vanilj och hallonyoghurtar, några finare fudgebitar. Känner inte för att laga mat idag och rätt kalorimängd för dagen har jag nog nått upp till ändå.
Gulaschsoppa med lite gräddfil vid sidan av.
Baguette med kebabröra och saltsyrliga feferoni.
Jag stekte en högrevsburgare och delade sen upp denna i små bitar att ha till. De snålar ganska mycket med kebabstrimlorna och jag ville ha en riktigt köttig smörgås idag. Var så gott så
En egengjord baguette nyss. Fylld med en majonnäsröra med kycklingbröst och ugnsbakat bacon. Toppade med lite picklad rödlök och körsbärstomater.
Nån mer här som bara älskar picklad lök och grönsaker i övrigt? Den där härliga blandningen av sött, salt och surt från ättikan. Kittlar dödskönt i både kistan, gommen och på tungan
Ädelostpaj med bacon, broccoli och minitomater.
Efteråt en lite finare milkshake på vaniljglass, champagnesorbet, mjölk och en skvätt Curacao-essens. Sött och gott.
Vodkapasta. Fast jag använder ingen riktig vodka i utan tar istället alkoholfritt vitvin och lite vodkaessens. En spansk apelsinpudding till efterrätt som jag dock köpt färdig och inte gjort själv. Crema Catalana är gott.
Gratinerad fransk löksoppa
Pizza med oxfilé och gorgonzola samt pommes frites med smälta cheddarostskivor från Väddö. Har haft nog med fastedagar nu och det är lördag.
Hamburgare i salladsblad till mig. I bröd till maken.
Varmt citronvatten. Imorgon blir det en kycklingbaguette från Subway. En liten bara.
Ost och skinkpaj
Andra advent till ära så blev det en laxsoppa med vitvin och saffran igår. Gott att ha några brödskivor vid sidan av att doppa i den klargula soppan. Mmm..
Till efterrätt blev det en egengjord kanelbullekladdkaka toppad med pekannötter och två äppelhalvor, kanderade i violsocker.
Blev lite Lucialunch till mamma och mig som jag hämtade från en cateringbutik idag.
Det blev kycklingbröst med konjakssås, rostad potatis och örtslungade grönsaker. Lite ättiksgurka vid sidan av.
Till efterrätt en grön julbakelse från konditoriet Steinbrenner och Nyberg. Bestod av en mandelmassabotten, tranbärssylt, saffransmousse och vit chokladglace (det grönfärgade som omgav bakelsen).
Både mat och efterrätt smakade helt okej men kanske lite överskattat. Jag föredrar nog fortfarande att göra min egen mat i första hand. Det som låter och ser lite extra "fint" ut i matväg är inte heller alltid det mest välsmakande. Hemgjort är godast
Blir en tidig middag för min del, redan vid 12. Mer som en lunch kanske. Julbuffémat på hotell.
Massor..
Idag så ska jag vara onyttig och äta chips och dipmix till kvällsmat.
Mat från cateringbutiken idag igen eftersom jag är trött och lite omotiverad just nu.
Pannbiff med Roquefortostsås, rödlök och äppelchutney, rostad potatis och stekt blomkål och svamp.
Efterrätt en bakelse med blodapelsinmousse och vit chokladmousse.