• Dhalia

6 misslyckade återföringar - vad nu?

Gjorde dem karyotyp testet? Är det att dem testar era gener eller blastocysterna som pgta?

• Dhalia
    Hedblomster skrev 2021-04-09 10:10:18 följande:

Ja vi har gjort karyotyp där, det är ett blodprov på oss båda. Vi har inte gjort pgt-a på embryona vilket jag iofs ångrar lite men kliniken tyckte inte vi behövde.

Okej då tänker dem de mer att livmodern stöter bort kanske och att det egentligen inte är embryona. Men fick ni prova här i Sverige prednisolon någon gång?
  • Dhalia
    Hedblomster skrev 2021-04-11 20:49:02 följande:

Fick tyvärr aldrig testa prednisolon i Sverige!

De va ju synd. Ja håller tumnarna för er. Får gärna uppdatera hur de går för er :)
  • Dhalia
    Hedblomster skrev 2021-08-26 10:08:01 följande:

Har visst inte uppdaterat här! Efter vår kemiska grav senast valde vi att tina embryon och utföra pgt-a. Vi hade sex embryon i frysen och testade de tre finaste. Inget av dem var friskt. Vi har tre otestade embryon kvar men de är inte tillräckligt starka att tina, testa, frysa om, och tina igen för en ev insättning. Så nu ska vi göra ett nytt äggplock och utföra pgt-a på alla färska embryon innan de fryses. Har bestämt mig för att det blir mitt sista äggplock. Om vi får friska embryon men ändå inte blir gravid kommer vi att gå vidare till äggdonation. Om vi inte får friska embryon gör vi också det. 

Det var lite förvånande att våra tre finaste inte var normala, men det säger kanske något om varför tidigare försök inte gått. Kanske har vi många som inte är normala trots att jag är ung helt enkelt. På tio återföringar borde iofs något ha varit bra men även pgta-testade embryon misslyckas ju av olika anledningar. 

Jag förstår om ni väljer äggdonation snart, jag ville själv ge upp mina ägg och vi är lika gamla. Men ska ni överväga att sätta in två blastisar samtidigt av dem otestade? Väldigt tråkigt att dem inte var normala men då är det nog därför :/ Våra dög ju aldrig till frysen ens, fick 1 blasto till frys på 4 äggplock så rena miraklet att de gick nu ens... håller så tummarna att de ska gå till slut.
Svar på tråden 6 misslyckade återföringar - vad nu?