6 misslyckade återföringar - vad nu?
Gjorde dem karyotyp testet? Är det att dem testar era gener eller blastocysterna som pgta?
Gjorde dem karyotyp testet? Är det att dem testar era gener eller blastocysterna som pgta?
Ja vi har gjort karyotyp där, det är ett blodprov på oss båda. Vi har inte gjort pgt-a på embryona vilket jag iofs ångrar lite men kliniken tyckte inte vi behövde.
Fick tyvärr aldrig testa prednisolon i Sverige!
Styrkekramar till er och ge inte upp<3
Har visst inte uppdaterat här! Efter vår kemiska grav senast valde vi att tina embryon och utföra pgt-a. Vi hade sex embryon i frysen och testade de tre finaste. Inget av dem var friskt. Vi har tre otestade embryon kvar men de är inte tillräckligt starka att tina, testa, frysa om, och tina igen för en ev insättning. Så nu ska vi göra ett nytt äggplock och utföra pgt-a på alla färska embryon innan de fryses. Har bestämt mig för att det blir mitt sista äggplock. Om vi får friska embryon men ändå inte blir gravid kommer vi att gå vidare till äggdonation. Om vi inte får friska embryon gör vi också det.
Det var lite förvånande att våra tre finaste inte var normala, men det säger kanske något om varför tidigare försök inte gått. Kanske har vi många som inte är normala trots att jag är ung helt enkelt. På tio återföringar borde iofs något ha varit bra men även pgta-testade embryon misslyckas ju av olika anledningar.