Anonym (M) skrev 2019-11-05 16:11:55 följande:
Om du inte ville ha så många olika åsikter och svar så skulle du nog inte ha skrivit så mycket detaljer i din trådstart, dessutom får man räkna med att få alla svar och få försvara sig när man skriver i ett sånt här forum. Att man ska lämna sin partner vid minsta lilla motstånd är tyvärr ett standardsvar, för det är enklaste vägen för många.
Jag är säkert på att de flesta som varit med om samma sak har sökt hjälp. Alla kan uppleva allt olika och på sätt man aldrig trodde eller ville men då måste man också inse att man kan behöva hjälp om man inte vill fortsätta som det är.
Anledningen till att jag var detaljerad var naturligtvis för att ge en så bra bild av situationen som möjligt, vilket med lite tur hade kunnat resultera i mer nyanserade svar än jag fått nu.
Jag är absolut beredd att försvara mig, därför gör jag också det. Tycker dock inte att detta betyder att jag inte kan uttala mig om att det är synd att man får ganska många förhållandevis otrevliga svar.
Tyvärr verkar inte de som varit med om samma sak eller liknande ha kommenterat här. Vilket naturligtvis är synd. Jag har kanske en för låg tro om psykologer. Men jag tror faktiskt att man kan komma ganska långt själv.
Jag har tagit mig igenom både ätstörning och psykiskt dåligt mående på egen hand (lång tid sedan), det gick uppenbarligen, men visst kanske hade gått snabbare med hjälp utifrån. Det får jag ju tyvärr aldrig svar på.
Tack för tat du tagit dig tiden att skriva!