Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Pappa som inte gillar sitt barn.

Om han menar när han säger att han själv tycker att det är jobbigt att han får dessa känslor så borde han vara villig att söka hjälp med det. Annars känns det lite som att han skiter i vilket.

Kanske inte så konstigt om du inte riktigt hade de känslor du ville från början, om du har fått stänga in alla glädjekänslor över att få mage och längtan efter bebis, hur hade du mentalt kunnat känna sån glädje och ömhet när bebisen kom. Man delar oftast på alla känslor över allt som händer med kropp och runtomkring med spänning och nervositet men mest glädje under väntan tills bebis kommer om det nu är så att båda ville ha barn. Låter väldigt märkligt om han är medveten om beteendet men inte har vilja att göra något åt det.

Hoppas nte du tänker tanken på fler barn med honom sålänge han inte rett ut sina problem!

• Anonym (M)
    Tappadstekspade skrev 2019-11-04 10:20:48 följande:

Stackars barn! Tycker även synd om dig TS. Han är ju psykiskt sjuk. Han är säkert autistisk eller har Aspergers. Barnet skadas mer av att vistas i närheten av den känslokalla oduglingen. Flytta ifrån honom för barnets bästa.

Låter illa att kalla personer med aspergers och autism för psykiskt sjuka! Och de personerna är inte känslokalla oduglingar! Tänk om lite!
  • Anonym (M)
    Tappadstekspade skrev 2019-11-04 18:23:52 följande:

Vadå "låter illa"? Vad är de? Psykiskt friska? De har problem, därav alla insatser som samhället tvingas sätta in för att hjälpa dem.

Vad har du själv för diagnos? Psykiskt sjuk också? Allt som inte är "normalt" är kanske psykisk sjukdom?

Börja läs på lite om olika sjukdomar istället för att sätta samma diagnos på alla för att det är det enda du har hört.
  • Anonym (M)
    Tappadstekspade skrev 2019-11-04 23:24:26 följande:

Men berätta då! Om Asperger och autism inte är psykiska sjukdomar, vad är de då?

Precis som någon annan svarade funktionsnedsättning. Men det har du väl aldrig hört talas om. Passande namn förresten "tappad", är det också psykisk?
  • Anonym (M)
    Tappadstekspade skrev 2019-11-05 09:12:06 följande:

Höhöhö vad rolig du är... Läs mitt svar till den personen. Funktionsnedsättningen sitter i psyket. Därför är det just psyket man har problem med när man lider av Aspergers och autism. Hur mycket du än vill att det ska inte ha med psyket att göra så har dessa störningar det.

Jösses, du har verkligen problem..så jävla trångsynt...

Alltså är detsamma med någon som har tex dyslexi. Skulle du kalla den personen psykiskt sjuk också?
  • Anonym (M)
    S23 skrev 2019-11-05 15:56:19 följande:
    Nej jag vill inte utsätta någon av oss för ett till barn om inte detta rett ut sig.

Han vägrar inte gå till psykolog. Vi är båda två skeptiska till att det kommer hjälpa. Jag frågade efter andra som upplevt liknade men tyvärr verkar denna tråd mer ha börjat handla om vilken idiot han är och att jag borde lämna honom. Tråkigt kan jag tycka
    Om du inte ville ha så många olika åsikter och svar så skulle du nog inte ha skrivit så mycket detaljer i din trådstart, dessutom får man räkna med att få alla svar och få försvara sig när man skriver i ett sånt här forum. Att man ska lämna sin partner vid minsta lilla motstånd är tyvärr ett standardsvar, för det är enklaste vägen för många.  

Jag är säkert på att de flesta som varit med om samma sak har sökt hjälp. Alla kan uppleva allt olika och på sätt man aldrig trodde eller ville men då måste man också inse att man kan behöva hjälp om man inte vill fortsätta som det är.
Svar på tråden Pappa som inte gillar sitt barn.