Inlägg från: bananen86 |Visa alla inlägg
  • bananen86

Kört iväg ny crockpot utan att diska ur

Vi har haft en crockpot från champion som vi använt mycket. Jag slog sönder själva grytan i keramik, så fick nyss en ny exakt lika av min sambo. Nu till min fråga! Körde nyss iväg en skinkstek i den helt utan att tänka på att den var ny ur kartong, så jag diskade inte ur den. Torkade inte ens i den! Kan vi äta maten utan att det är farligt, eller vad tror ni?! Står givetvis i manualen att den ska DISKAS och TORKAS ur innan första användning men står inte som någon varning direkt.

• Svar på tråden Kört iväg ny crockpot utan att diska ur
  • bananen86

Om det spelar någon roll ang om det är "farligt" eller ej kan jag tillägga att vi är två vuxna som skall äta av maten. Ingen gravid å inga barn. ;)

• bananen86

Om det spelar någon roll ang om det är "farligt" eller ej kan jag tillägga att vi är två vuxna som skall äta av maten. Ingen gravid å inga barn. ;)

• bananen86

• bananen86
    bananen86 skrev 2019-11-01 15:55:49 följande:

OJ! Var verkligen inte meningen med tre lika svar...
  • bananen86
    8airam8 skrev 2019-11-01 16:22:22 följande:

Ät. Det värsta som kan hända är att ni får lite damm i magen.

Ja det sa sambon också... Den lär ju inte vara diskad från fabriken, så det är väl därför det står att den ska diskas. Man får fasen kemikalier-skräck i dagens samhälle. Vad man än gör eller äter så läser man sedan att det antingen är cancerframkallande eller farligt på något annat vis. Haha.
Svar på tråden Kört iväg ny crockpot utan att diska ur