Väldigt jobbigt
Jag blev också introducerad till amningsnapp dag två på BB, dels för att jag fick jätteont när bebis skulle suga tag och dels för att bröstvårtorna var lite platta. Använder fortfarande amningsnappen fyra veckor senare då jag fortfarande får ont utan den (hugger som kniv i bröstvårtorna som snabbt blir såriga) och den smärtan tar bort all glädje från amningen och förvandlar det till något jobbigt och hemskt. Ibland har jag bara på amningsnappen en liten stund och sedan får bebis suga direkt från bröstet men problemet är att bebis inte alltid har tålamod att suga från bröstet då det inte rinner lika snabbt som med amningsnappen, då går hon lätt upp i varv och börjar skrika och jag får sätta på den igen.
Håller med om att det kan vara lite småbökigt med den men tycker det så värt det för att kunna ha möjlighet att amma istället för att bebis ska behöva få ersättning. Visst hade det varit skönt att kunna amma rakt upp och ner utan att få ont och tycka det är jobbigt men är bara tacksam att jag har möjlighet till att amma och så läge det fungerar med amningsnappen så varför inte fortsätt med den!