Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion

Om det bara är för en helg så tycker inte jag att det var en stor alkoholkonsumtion...

Flera av mina vänner, partners som singlar, kan göra av med en bag in box under en helg (fredag-lördag) när barnen sover. Blir nå glas till middagen, framöver tvn osv.

Kan även ske att det tas ett glas vin eller 2 mitt i vardag också när barnen sover.

Jag hade inte reagerat på din pojkväns alkoholintag under helgen

• Anonym (Hm)
    Anonym (K) skrev 2019-10-30 19:18:10 följande:

Jag förstår ts. Jag tycker inte den mängden och 3 dagar låter sunt. Jag tycker det låter som nåt slags alkoholmissbruk om man trycker i sig en flaska vin, 4 öl och en drink samma kväll. :-O För så mycket vätska dricker man ju ibte till vardags direkt. Läre ju vara ett par liter vätska.

Missade att det var en flaska !

Trodde det var ett glas!

I övrigt så tyckte jag inte det var konstigt men en flaska... det är min akilleshäl :/
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Anonym Tjej) skrev 2019-10-30 19:54:14 följande:

Yes! En hel flaska vin.

Det är ju svårt att basera på om alkoholkonsumtionen är allvarlig eller värd att reagera på när man inte vet så mycket mer än att han bara drack..

Hur gammal? Hur ofta? Är det vid festtillfällen och man passar på, ja då är det kanske en sak men sitter man hemma och dricker den mängden varje helg ensam.... då är det kanske en annan sak..
Svar på tråden Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion