• Kafija24

Utomkved/ två äggledare borta

Hej

Första gång var gravid och tyvärr utomkved, fick operera bort båda äggledare ????

Vad händer sen ??????? Ingen aning ...

som jag förstår nu det gäller bara IVF ...

har någon blivit av båda äggledare?

• Svar på tråden Utomkved/ två äggledare borta
  • Kafija24

3 läkare tittade på mig o ingen ge bra svar vad händer med mig.

En av dom så att jag hade foster fastnat i höger sidan o nu där är infektion också

Vi måste göra tittols operation o kolla

Efter operatim läkare berättade att höger sidan var inflammation men foster var i vänster sidan. Så därför dom var tvungen o ta båda äggledare.

Hoppas ni förstår mig är dåligt på svenska :( men försöker bli bättre på detta :)

• Kafija24

Super att ni lyckas :)

Jag vet att vi ska lyckas också, bara vill allt direkt börja med allt ...

Nu ska vänta att sjukhus ska skicka papper till min privat läkare och då hon ska skicka remis :))

Han ni kämpat länge?

• Kafija24

Hej

Vi fick göra IVF Så ingen chans att blir gravid utan båda äggledare:(

När man börjar då allt go snabbt:)

Ja började i 25/3 med sprutor och nu 2 dagas embryon ( vet ej hur man kallar det ) är imagen :)) om 1/2 vecka är test dag då vi se :))

Ska du börja med IVF?

Kram

• Kafija24

Oj inte roligt för er :(

Jag var i vecka 7 v och en kväll hade ont i högre sidan, åkte in till akuten o dom tittade o kunde inte inte hitta embryon i livmodern, då dom säger att det kan vara utomkved.

4 läkare tittade inte än av dom ge något bra svar bara vi måste göra titthålsoperation o då vi kan se... det ta ungefär 1+1/2 vecka när dom bestämde operera.

När jag vaknade då jag såg 4 hål i mage , o fattade att båda äggledare är borta .

Som läkare så att högre sida hade jag inflationen o foster i vänster sida, men men vet vet sanning... för mig var bara allt konstigt 4 st tittar o ingen ser någon...

Sen min privata gyn fixade alla papper o prover till RCM

Dom har tagit remiss 23/12 och första mötet var i 23/2 och vi började med sprutor 25/3 :) nu väntar vi bara på resultat:))

Svar på tråden Utomkved/ två äggledare borta