Hur skall jag få min fru att förstå
Har själv tänkt tanken med en terapeut. Du är helt rätt på det. Jag kan inte riktigt förstå att hon inte kan förstå hur viktigt detta är för mig/oss och vad som står på spel, blir nästan irriterad när jag tänker på att det inte är några större uppoffringar jag ber om. Jag har ju inte bett henne att göra något brottsligt. Tycker att det är nonchalant av henne att inte ta detta på allvar faktiskt. Kanske skall visa henne denna tråden?
Jag vet inte på vilket sätt du tagit upp det innan men om du inte redan har sagt det så kanske du kan öppna med att säga att du älskar henne, tänder på henne och tycker ert förhållande är bra men att du vill att ni pratar mer öppen med varandra om vad ni vill i sängkammaren och att du gärna vill skapa ett mer spännande sexliv tillsammans med henne och att du är intresserad av att veta vad hon tänder på och vad hon vill göra.
Jämfört med att du kommer med förslag som du tänkt ut. Då kanske hon kan få utrymme att säga saker som du kanske inte ens tänkt på. Ifall att det nu är så att hon kanske tänder på något helt annat än det du föreslagit.
Om ni dricker alkohol så kan det ju vara en idé att ta detta samtalet en avslappnad kväll över en flaska vin och en middag. För att kanske göra henne lite mer avslappnad.