Inlägg från: tilde72 |Visa alla inlägg
  • tilde72

Föräldrar lär barnen utfrysning

Är så besviken, ledsen och arg.

Disco på skolan och dottern hade ingen kamrat att gå med. Ena kamraten skulle åka bort och den andra hade bestämt med annan klasskompis att gå. Dottern ville gå med dem och vet att om hon frågade själv skulle hon kanske få ett nej av dem. Jag hörde av mig till ena flickans mamma och det bestämdes att mamman skulle åka med de tre tjejerna till discot och allt var bra.

Dottern kommer hem efter skolan och är helt förtvivlad. Då har tjejerna sagt de vill vara själva där på discot. Jag kontaktar mamman igen för att förtydliga alltsammans. Dottern hon vill försäkra sig om att det inte är bara att gå tillsammans utan viktigt att de är tillsammans alls tre tjejerna på discot och ingen går själv där.

Det går inte långt om förrän mamman hör av sig för att berätta att det skett ett missförstånd. Att de skulle gå dit alla tre ihop men sedan gå skilda vägar och inte hålla ihop med min dotter.

Men hur är folk och hur fungerar vissa föräldrar... Inte undra på att barn blir lika som föräldrarna. De skulle gå dit men sedan inte hålla ihop. Vad sänder det för signaler egentligen...

Jag hade ju sagt åt mitt barn att självklart ska ni ta med A och vara alla tillsammans.

Jag hade markerat tydligt åt mitt barn att så här gör du inte. Kan ni inte vara tillsammans och du är dum mot din kompis stannar du hemma punkt slut. Det här gör mig arg för detta förekommer överallt annanstans också.

• Svar på tråden Föräldrar lär barnen utfrysning
  • tilde72
    Anonym (Sara) skrev 2019-10-27 05:44:48 följande:

Ja det var lite märkligt beteende från mamman.

Blev det nåt missförstånd så att de trodde att du bara frågat om skjuts? Annars låter det märkligt i mina öron.

Är det tjejer som dottern umgås med annars? Varför ville hon gå med dem om hon inte trodde att de ville gå med henne? Hur gamla är barnen?

Den är 10 år och den ena flickan umgås hon med till och från. När det blir tre stycken så fungerar det sällan och dottern blir utanför. De är fula metoder de kör med då de andra två.
Svar på tråden Föräldrar lär barnen utfrysning