Inlägg från: jeanette02 |Visa alla inlägg
  • jeanette02

Föräldrar lär barnen utfrysning

Här var det också disco precis, förväntansfull och glad flicka innan som skulle möta upp sina kompisar på plats. Väl där hade de 3 bara gått förbi henne och nonchalerat henne hela kvällen. Hon grät en liten stund berättade hon men sedan kom visst 3 st andra flickor som hon brukar hänga med ( riktigt snälla tjejer förövrigt) och då var de tillsammans som tur var. Tack.

Alltså jag förstår dig och känslan av att ens barn blir utstängd från gemenskap gör ont. Försöker själv lära mina barn att vara inbjudande och vänlig och få in folk i gemenskap.

Men försöker också lära dem att vissa barn som har ett mobbarbeteende (man ser rätt obehagliga tendenser tidigt) särskilt hos vissa tjejer att de ska man bara undvika och hålla en låg profil mot. De vänder kappan efter vinden och spelar ut barn mot varandra redan tidigt. Skrämmande.

Min reflektion är när jag ser hur deras mammor även pappor ofta beter sig, så förstår jag att äpplet hamnar inte långt från trädet i många fall. Särskilt utfrysning och sådant bitchbeteende, många är föräldrar som aktivt bidrar till att skapa små minibitchar/mobbare.

Svar på tråden Föräldrar lär barnen utfrysning