Chandos skrev 2019-11-19 19:47:26 följande:
Ja, dessa hormoner alltså. Det känns lite obehagligt att proppa i sig dem. Jag tar inga sprutor nu, så ska bli spännande hur cykeln beter sig den här månaden. Hur gick det förresten med din sambos provsvar? Är ni diagnostiserade som oförklarligt barnlösa?
Förstår helt hur du menar - det är jättesvårt att umgås med vänner som har barn. Men det är också svårt att umgås med våra vänner som inte har barn (de som är frivilligt barnlösa) för de ställer också massa frågor och sneglar på mig på middagar om jag dricker vin eller inte. Många frågor om vi försöker, om vi är sugna på barn, om det inte är dags snart, osv. Familjen är likadan. Till och med kollegor ställer frågor. Så ja, vi gör också en hel del saker själva.
Skönt ändå att slippa hormonerna ett tag eller? Även om jag kan tänka mig att man bara vill köra på så fort som möjligt?
Det första provet visade lite färre i antal, det andra såg helt normalt ut. Vilket vi båda tyckte var så skönt. Så de tyckte inte det var några konstigheter egentligen skulle jag gissa. Med tanke på att de rådde oss att köra på med inseminationerna och inte skicka oss direkt till IVF? Så jag vet inte vad man skulle diagnostisera oss som:)
Har tagit sprutor i sex dagar nu och ska in på VUL imorgon för att se hur äggen växer och få lite klarhet i när vi ska göra nästa insemination.
Vi har inga vänner utan barn, haha! Men jag förstår exakt vad du menar med att folk sneglar och frågar. Jag fick frågan om jag var gravid en gång på jobbet bara för att jag stod och höll mig på ryggen... men är det några som vet vad ni går igenom i er omgivning eller ni har inte sagt något?