Anonym (J) skrev 2019-11-06 10:41:19 följande:
Har du tagit fler test? Man kan ju stegra relativt långsamt men ingen stegring alls eller att strecket försvinner betyder ju oftast missfall. :/ I vissa särfall har jag läst om felaktiga test också.
Jag väntar nu till på lördag med att ta nytt test, då har det gått 6 dagar sedan första. Visar det inget då så är det ju knas och jag får åka in.
De två plusstesten tog jag med en dags mellanrum. Det första sön kväll efter att ha hållit mig några timmar och det andra på måndag morgon. Jag har pratat med två olika BM. Den första sa att hcg inte funkar så att det bara försvinner helt från en dag till en annan utan att det isåf sjunker gradvis. Hon tyckte därför att det var väldigt märkligt. Den andra BM sa vänta en vecka och ta nytt, såhär precis i början kan hormonerna ligga precis på gränsen och det kan då ge olika utslag från ett test till ett annat. Så vi får se på lördag. Har det inte hänt mycket då så åker jag in och kollar. Jag blöder inte eller har färgade flytningar, jag är nästan helt torr.