Inlägg från: Anonym (Kram) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kram)

Så ledsen, måste göra abort?

Hej!

Lider med din oro, Som ovanstående sa, vänta till v.12-13, när du kan få göra kub test. Din barnmorska hjälper dig att boka in det. Därefter får du svart på vitt hur han/hon mår<3 in o läs på Google Hur ett kub test går till om du är nyfiken :)

Och försök att ta en akut tid till läkare, Ang att få en annan smärtbehandling pga din graviditet nu, för hör att du vill behålla <3 låt inte din läkare göra detta val åt dig, gå efter din egna magkänsla!

• Anonym (Kram)

Förstår dig faktiskt, jag gick själv 8 nästan 9 veckor ovetandes att jag var gravid, jag åt också stark smärtlindring, rökte, drack alkohol. (Sluta dock i abort, pga andra stora anledningar) men i början lever fostret av sin näring i gulsäcken, fram till lite senare i grav sen när den får näring av moderkakan.

Så jag tror, att det inte påverkas än? men du måste få komma i kontakt med en läkare omgående hur du ska göra med din smärtlindring, för kan vara farligt att sluta tvärs med ? (Är ingen läkare) ring även till gyn imorgon och skriv in dig, (om du nu väljer att fortsätta)

önskar dig all lycka till <3!

• Anonym (Kram)

Blir sååå ledsen för din skull! Skickar en stor och lång kram! Gråt ut, ta till hjälp att prata ut med någon om detta om du känner att det behövs. Det är en sorg man får bearbeta, vissa klarar det lättare än andra och tvärt om. Men glöm inte att det inte är ditt fel, och du hade inte kunnat påverka det att det sluta såhär.

Stor kram och ta hand om dig <3<3

Svar på tråden Så ledsen, måste göra abort?