• GGN

Så ledsen, måste göra abort?

Det vet väl dina läkare bättre än oss?

• GGN
    Anonym (Lilja (TS)) skrev 2019-10-24 17:30:56 följande:

Tack för era svar. Jag har pratat med min läkare redan och han avrådde från att behålla för att ?dina båda mediciner ingår i kategori C? eller vad han sa och kan ha inverkan på organutvecklingen. Jag har försökt läsa på på Janusinfo och på FASS, men är nog i lite av en chock då allt var så oväntat. Och efter jag pratade med min läkare känns det mer eller mindre som en mycket dålig idé att överväga att behålla.

Jag kan lida och ha ont om det är det som krävs såklart, men det känns ju som att skadan redan är skedd när jag ätit medicin de här första veckorna.

När jag gjorde abort för några år sedan hade jag samma läkare och åt samma mediciner. Då sa han inte alls samma sak, men då hade jag å andra sidan redan gjort aborten när jag kom till honom.

Fan mitt liv har varit så fyllt utav sorg under så många år, och jag kände en sådan obeskrivlig glädje när jag såg testet. Men efter läkarsamtalet försvann det fort.

Jag har tid hos kvinnokliniken om två veckor och kommer väl få prata med kurator osv, men fram tills dess är det ju två hela veckor..

Läste lite sent...

Kan du inte vänta tills du får svar på KUB-test (eller vad det nu heter)?
Svar på tråden Så ledsen, måste göra abort?