Så ledsen, måste göra abort?
Hej
För ett par dagar sedan fick jag positivt på gravtest som det stod Gravid 3+. Jag har inga barn sedan tidigare, har gjort en abort för några år sedan vilket var väldigt tufft känslomässigt.
Jag har inte planerat barn utan skyddat mig då jag äter starka mediciner, tramadol och en likvärdig medicin. Har tagit dessa mediciner dagligen under flera år efter en allvarlig bilolycka.
Jag har drömt om barn i så många år, min sambo vill ej ha barn (han har ett barn sedan tidigare). Jag är närmre 40 och förstår att detta förmodligen är min sista chans.
Även om jag lyckas trappa ner medicinen relativt snabbt har väl barnet redan hunnit bli såpass skadat att jag måste göra abort? Det känns som jag inte har ett val och jag går snart sönder av sorg. Jag vill så gärna behålla, men det kan jag väl inte när fostret förmodligen redan är skadat? Det finns ingen chans att det kan gå bra va?
Det var som att mitt liv fick en mening, tills jag förstod att en abort förmodligen är det enda möjliga, då rasade allt. Jag har längtat så länge..