Mörka att man föredrar kurviga?!
Varför ska man mörka det ?
Har du kik ?
Varför ska man mörka det ?
Har du kik ?
Skriver du på min pm ?
Självkänsla och självförtroende är ju inte riktigt samma sak. Det är inte ovanligt att ha bra självförtroende och dålig självkänsla.
Personer med bra självförtroende är ofta lyckade och lyckliga utåt men deras självförtroende hänger på just det, att se lyckade ut och hela tiden prestera. Då är det viktigt att vara duktig på jobbet, ha rätt flickvän, se bra ut osv för att må bra hänger ihop med prestation.
Personer som har god självkänsla kan må bra helt oavsett om de utåt sett presterar bra. De vet att de duger hur de än är och de måste inte uppnå ett ideal för att må bra.
Vf inte :P
Aha du har partner ?
Han kanske inte ser dem som mulliga?
Sen är det ju skillnad på kurvig och mullig/fet. Man kan gilla kurviga kvinnor utan att gilla mulliga/feta. Eller kanske tycka det är ok bara det inte är allt för mycket.
Är det verkligen så jävla tabubelagt med lite större kurvor på kvinnor idag, är det bara att jag inte fattat det?? Menar, visst vet jag hur det s.k idealet ser ut men även inom modebranchen så har det ju rullat in plus size modeller. Herregud, Isåfall vill jag ge en stor eloge till alla män som faktiskt står för det!
Varför skulle jag vilja mörka det? Jag vill ha en kurvig kvinna mer mullig bak som gärna skumpar när hon går.
Jag är inte avundsjuk ändå kan skriva med dig heheh :S
Det beror nog lite på vem man är och vilken samhällsklass man tillhör. Både kulturellt och ekonomiskt. Framförallt tänker jag att om man är en strävare som är på väg uppåt, någon som behöver yttre attribut till stöd för sin självkänsla, så strävar man efter en tjej som är så normativt vacker som möjligt, fotomodellsnygg. Oavsett vad handen vill ha. För det handlar om vad det signalerar. Klass.
Grov generalisering:
Jag skulle säga att inom överklass, övre medelklass finns det en strävan mot det smala svala idealet, alla löptränar och går på lchf. Kvinnor har inte urringning utan smakfulla snitt, visar på sin höjd ett vasst nyckelben.
Bland arbetarklass, lägre medelklass såklart delvis mer varierat eftersom det är en större grupp men också mer acceptans för kurvor- något att ta i. Både stora bröst och kurvor överlag, något som närmast kan uppfattas som billigt i överklassen är att ha gigantiska tuttar i en urringad klänning eller en man med supermuskulös bullig kropp, men här är det okej.
Obs! Generalisering! Inte mina ideal eller åsikter.