• Plupp73

Jag får inte tillbaka min hund

Det bästa för valpen i det här läget var att komma tillbaka till sin uppfödare, där den är trygg och känner sig hemma. Uppfödaren är seriös som inte lämnar den åter nu, och pensionatsägaren gjorde det rätta som lämnade hunden dit.

Du måste betala räkningen för penionatet. Du bör inte ta tillbaka hunden, eftersom ditt mående absolut inte är stabilt

• Plupp73

Vi människor vill gärna ge oss själva rättigheter att äga andra (djur, hushållsnära tjänster, underställda...men också våra barn) genom att skaffa/köpa in oss. Detta gör ffa djur oerhört utsatta, och beroende av ägarens förnuft och välvilja.Djuren är mot egen vilja ägda.

I detta fall for valpen riktigt illa under sin första tid, men som tur var fanns en förnuftig pensionatsinnehavare, och en uppfödare, vilket helt räddade valpens situation. Min personliga uppfattning är att man varken skall skaffa djur eller barn om man inte kan ta hand om sig själv.

Vård på LPT innebär extremt sällan att man är komplett stabil och utom all fara några veckor efter.

Gällande pensionatet så är det väl helt rimligt att de inte förväntades ha valpen gratis under så lång tid.

Svar på tråden Jag får inte tillbaka min hund