Inlägg från: Anonym (Soffie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Soffie)

Jag får inte tillbaka min hund

Jag köpte en hundvalp i juni som jag tvingades lämna iväg till en som tog hand om den under tiden jag var på sjukhus. Kort efter jag hämtat hem valpen tog mina mediciner slut och det fanns inte att hämta ut så jag blev jättesjuk. La in mig frivilligt men det blev omvandlat till LPT.

Vi skrev ett inackorderingsavtal. Det fanns ett slutdatum för jag trodde verkligen jag skulle hämta hunden då. Kostnaden för vistelsen var 0 kr men om hunden inte hämtades enligt angivet datum eller högst 3 dagar efter blev det 450 kr per dag.

Dom kontaktade min kontaktperson som talade om att jag låg på sjukhus men det brydde dom sig inte om. Sen skickade dom ett rekommenderat brev två gånger som jag inte kunde hämta ut men pga att det är rekommenderat anses det som att jag fått det och tagit till mig informationen.

Dom lämnade valpen till uppfödaren och har ändrat i ägaregistret så uppfödaren äger valpen. Jag har fått inkasso från dom som hade hunden som säger att jag ska betala 450*41 kr för vistelsen plus inkassokostnad och ränta. Uppfödaren vägrar lämna tillbaka min hund. Vad ska jag göra? Jag är mycket stabil person om jag får mina mediciner och det är ej mitt fel att medicinen var slut under lång tid.

Svar på tråden Jag får inte tillbaka min hund