När började ni försöka och när blev ni gravida?
Hej! Vi har äntligen bestämt oss för att snart börja försöka skaffa barn. Undrar hur lång tid det tog för er att bli gravida? När började ni försöka och hur långt efter plussade ni? <3
Hej! Vi har äntligen bestämt oss för att snart börja försöka skaffa barn. Undrar hur lång tid det tog för er att bli gravida? När började ni försöka och hur långt efter plussade ni? <3
Vi körde som första skribenten, bestämde oss att börja försöka i juli-19 och fick positivt grav test i augusti-19. Hade sex typ hela tiden, har fortfarande inte hämtat oss haha. V 14 imorgon.
Det tog fem månader med första barnet och tre månader med andra. Hade sex varannan dag runt äl-perioden
Vi körde som första skribenten, bestämde oss att börja försöka i juli-19 och fick positivt grav test i augusti-19. Hade sex typ hela tiden, har fortfarande inte hämtat oss haha. V 14 imorgon.
Började försöka maj -17, plussade i maj -19
Började försöka 100% september 2018 och plussade maj 2019, bf januari 2020. :)
Första barnet: tredje försöket.
Andra graviditeten (som blev ett sent missfall): Åttonde försöket.
Pågående graviditet: Tredje försöket.
jag slutade med p-piller i maj i år och plussade idag! Så exakt 6 månader. Känns helt galet.
Slutade med minipiller i augusti 2012, september 2013 plussade jag. I april 2017 tog jag ut min spiral, plussade i oktober 2017.
Kände redan innan samlaget att jag skulle bli gravid. Jättekonstig känsla som inte riktigt går att beskriva men vore kul om nån mer haft liknande.
Tog sig på andra försöket. Då hade jag dagarna innan känt att nu går det vägen.
Kände redan innan samlaget att jag skulle bli gravid. Jättekonstig känsla som inte riktigt går att beskriva men vore kul om nån mer haft liknande.
Tog sig på andra försöket. Då hade jag dagarna innan känt att nu går det vägen.
Så fort vi bestämde oss tog jag ut spiralen, skaffade NC, tempade varje dag, fick en mens och sen blev jag gravid :) tack vare NC kunde jag lära känna min kropp efter 10 år av olika p-medel, så var väldigt bra för oss i alla fall m.
Vi började försöka aktivt juni -18, fick missfall maj -19, gick igenom utredning nu i oktober, åt en kur med äggstimulerande och plussade nu i veckan! Så 1,5 års aktivt försök. Jäkligt tungt var det! Bäbisen är så efterlängtad!
Första barnet: försökte vi inte bli gravida, snarare tvärtom
Ändra som slutade u tidigt missfall likadant
Och tredje: började försöka september 2018 och plussade i april 2019.
Började aktivt försöka i februari 2019 och blev gravid oktober 2019, så ca 8 månader tog det :)
Började i juni o fick ett plus i juli, nu är det en liten pojke på g i mars 2020 :)
Första tog ca 6 månader, hur länge det tar för andra är oskrivet än ;)
Vi hade oskyddade samlag i 4-5 månader, hade oregelbunden ägglossning, så vi låg lite lite då å då. Är över 35 år. Sen blev det ett plus