Inlägg från: Amak |Visa alla inlägg
  • Amak

Hur kan så många ha hund?

Vår hund går på hunddagis. Det kostar 2900 i månaden och det är ett bra ställe där hundarna kan vara både ute och inne och ha kul med flocken. Det finns hunddagis där hundarna sitter i bur, men det gör de inte på vårt hunddagis. Aggressiva hundar får inte gå på dagiset, så jag var orolig i början om vilken typ av hund vi skulle ha, för vi kunde inte behålla hunden om den inte kunde gå på dagis. Med det visade sig att hunden var snäll och gillar andra hundar (tog en omplaceringshund som redan var rumsren). 

Jag förstår heller inte hur folk kan ha hund och vara hemma med en valp i flera månader och sedan kunna ta hand om den utan hunddagis. Inte om man jobbar. 

• Amak
    Ignoramus skrev 2019-10-20 08:06:35 följande:

Jag tog tjänstledigt i ett halvår och sen kunde jag ha med henne på jobbet. Men ja, utan det alternativet blir det svårt i mina ögon med. Om man inte kombinerar det med föräldraledighet och har en väldigt chill bebis förstås.

Ja. Man får ta en vuxen hund som behöver omplaceras, eller vara tjänstledig, eller vara föräldraledig med en väldigt chill bebis. Och det där med bebisen kan man ju inte veta i förväg, och kan ju ändras från en dag till en annan.

Nu har vi löst det den här gången i alla fall! Nästa gång vi ska ha en ny hund är vi nog pensionärer så då har vi inte samma problem. 
  • Amak
    Erkens mamma skrev 2019-10-22 10:47:57 följande:

Vi delar hunden med svärfar och svärmor som är pensionärer.

De har hunden hos sig när vi är på jobbet. Så har vi henne på kvällarna och helgerna.

Väldigt trevligt upplägg som funkar för alla :)

Wow! Rena drömupplägget! Nu önskar jag att min svärmor eller svärfar bodde mycket närmare. 
Svar på tråden Hur kan så många ha hund?