• sussan

Pepptråd, Letrozol, hoppas det hjälper

Betrayed kul, en till att hålla tummarna för!

Tessaloniki Men va typiskt.. Då får du uppdatera oss igen på måndag.

Jag tog min sista tablett igår. Brukar varje månad efter mens känna mig svullen och ha mensvärk i ytterligare två veckor. Den här gången känner jag absolut ingenting. Det behöver ju inte hänga ihop men det är ett märkligt sammanträffande. Har mitt ultraljud på fredag.

• sussan

Nu har jag varit på mitt ultraljud. Ett ägg, 18 mm stort. Så han skrev ut Otrivelle som jag ska ta själv hemma i morgon eftermiddag. Sen hoppas vi att naturen gör sitt..

Blir det inget resultat denna gången så börjar jag om igen i nästa cykel. Nu vet vi att enkel dos letrozol fungerar för mig. 

• sussan
    sussan skrev 2019-10-25 14:55:51 följande:

Nu har jag varit på mitt ultraljud. Ett ägg, 18 mm stort. Så han skrev ut Otrivelle som jag ska ta själv hemma i morgon eftermiddag. Sen hoppas vi att naturen gör sitt..

Blir det inget resultat denna gången så börjar jag om igen i nästa cykel. Nu vet vi att enkel dos letrozol fungerar för mig. 

Ja, en äggblåsa, 18 mm stor - Menar jag givetvis. Men ni förstod säkert det utan min tillägg..
  • sussan
    Tessaloniki skrev 2019-10-25 15:13:50 följande:
    Oj jösses! 18mm på dag 10? Då svarade du väldigt bra på letrozolet! Grattis!

Ja. Jag undrade om min mens kan ha kört igång innan jag började blöda, att jag var längre fram i cykeln än jag trodde. Men gynekologen sa att så behövde det inte alls vara, sånt här händer lite då och då, även om det inte är det vanligaste. Nu hoppas jag verkligen att turen håller i sig! Jag är så urbota trött på ägglossningstest och sexschema..

• sussan

Nästan inga bevirkningar alls på mig. Jag mådde lite illa första kvällen med letrozol och jag hade ingen mensvärk efter mensen som jag normalt alltid har. Det var det enda jag märkte av under letrozolkuren.

Nu har jag tagit ägglossningssprutan också. Läste bipacksedeln innan så nu har jag symptom på alla världens sjukdomar typ.. hypokondrisk som man är..

Jag har inte fått några ord med mig hem om biverkningar på varken letrozol eller otrivelle från gynekologen.

• sussan

Har de två mindre blåsorna stannat av helt så ni är på "säkra" sidan igen?

Jag tog min ovitrelle i lördags och idag har jag haft fruktansvärt ont i nedre magen på höger sida. Samma sida som äggblåsan sätt på. Tidsmässigt stämmer ägglossningen med sprutan så jag hoppas det släppt nu.

• sussan
    Tessaloniki skrev 2019-10-29 12:35:44 följande:
    Ja de såg ut att vara lika stora som i onsdags. Min läkare mätte inte dem men gav oss godkännande att köra på! :)

Hoppas det går bra för dig! Usch, ser inte fram emot två veckors väntan sen... Jag är van vid att det smärtar runt ägglossning men det blir intressant att se om det är värre än vanligt med sprutan.

Så himla bra, då håller jag verkligen tummarna för er nu! 

Jag brukar också ha smärtor runt ägglossning, det brukar sätta sig över höfterna och mola lite som mensvärk. Men detta var något helt annat. Mellan kl 8.00 och 15:00 igår kunde jag knappt röra mig. Kände mig som en 90 åring.. Sambon undrade om det var sex på schemat ikväll också eller om de två senaste kvällarna typ räcker. Det är inte så kul att ligga för att man måste, när man gjort det så länge. Men eftersom jag inte vet att ägget släppte igår under smärttimmarna vågar man ju inte annat än fortsätta ett par dagar till. 

• sussan
    Merymo skrev 2019-10-29 19:19:47 följande:
    Hur skulle du beskriva smärtan? : )
    Väldigt intensiv, ilande/strålande och liksom svullet. Att sätta sig och resa sig var värst. Kunde inte gå normallånga steg för sträckningar både framåt och bakåt gjorde det värre. Gjorde till och med mer ont när jag skrattade. Den kom snabbt och försvann lika snabbt. Det var bara halva dagen sedan var allt över.
  • sussan

Nu har jag varit dålig på att kika in här på sistone. Har försökt hålla mig från allt vad forum heter iom att jag bara går och väntar på det där plusset nu. Jag har redan alla symtom på en tidig graviditet som finns och analyserar allt jag känner just nu.

Det är 13 dagar sedan jag tog ovitrellen. Typ 11 dagar sedan ägglossningen om det var det som var när jag hade så ont. Har redan lyckats göra två graviditetstest, givetvis negativa resultat. Jag ska ju inte sluta hoppas än, men det här med att vänta är inte min grej..

• sussan
    Merymo skrev 2019-11-08 20:36:37 följande:

Ja den eviga väntan är inte enkel. Men plusset kommer förr eller senare! Vad har du får symptom? Jag är på ÄL 10/11 och har ganska jobbiga mensvärk känslor i livmodern. Men känns annorlunda än andra gånger. Och den kommer varje kväll nu. Ingen värk på dagen. Vill hoppas på växtvärk pga graviditet men vågar typ inte. Keep strong!

Ja, fy va dagarna går sakta nu.. Jag är trött tidigare än normalt framåt em, mår illa till och från och har svårt att äta en hel måltid, det liksom växer i munnen. Enormt sötsug dock.. Molande värk och ilningar som drar mot ljumskarna som kommer och går. Stel känsla i höfterna. Det vore så typiskt mig att vara skengravid eller något sånt.
Svar på tråden Pepptråd, Letrozol, hoppas det hjälper