minnie768 skrev 2019-10-30 11:31:00 följande:
Hej!
Har följt tråden lite på avstånd ett tag men nu är det äntligen dags för första tabletten letrozol, enkel dos imorgon. Bäbisverkstaden har varit i snart 1,5 år och jag har precis fått mensen efter 10 dagar med Provera. Har problem med oregelbundna cykler och ingen/dålig ägglossning.
Inte mycket "mens" men har i alla fall fått en blödning vilket är skönt i sammanhanget. Dock har jag idag fått nästan kramper i magen vilket jag hoppas släpper under dagen.
Har inte varit prat alls om att jag ska in på vul innan ägglossning?! Är det något ni bett själva om att få göra eller hur har det varit för er?
Nä det var läkaren som bestämde att jag skulle komma in på ultraljud. Det är viktigt att följa så att man inte får ägglossning med flera ägg har jag fattat det som. Och det är ju svårt att veta riktigt när ägglossningen kommer annars. Du får nog ringa din mottagning och höra med dem. För min del så skulle jag ringa kliniken dag 1 i cykeln och då bokades första ul in.
sussan skrev 2019-10-29 19:28:26 följande:
Så himla bra, då håller jag verkligen tummarna för er nu!
Jag brukar också ha smärtor runt ägglossning, det brukar sätta sig över höfterna och mola lite som mensvärk. Men detta var något helt annat. Mellan kl 8.00 och 15:00 igår kunde jag knappt röra mig. Kände mig som en 90 åring.. Sambon undrade om det var sex på schemat ikväll också eller om de två senaste kvällarna typ räcker. Det är inte så kul att ligga för att man måste, när man gjort det så länge. Men eftersom jag inte vet att ägget släppte igår under smärttimmarna vågar man ju inte annat än fortsätta ett par dagar till.
Håller tummarna för er också!!
Oj, att det ska göra så ont! Jag räknar med att äl kommer igång torsdag natt/fredag morgon så då har jag något att se fram emot... Haha! Jag är som tur är ledig på fredag så då kan jag ta det lugnt hela dagen :)