• Hanjon97

22 år o en enorm barnlängtan

Jag är 22 år och har en enorm barnlägtan!

Jag har ett fast jobb, stabil partner o båda vill ha barn. Vi planerar inte ett barn utan sagt händer det så händer det!

Jag tänker på detta konstant o hoppas varje månad på ett plus på stickan. Men nu på sistone har jag blivit rädd vad våra kompisar o familjer ska tycka om vi blir gravida, då jag har pratat rent generellt om skaffa barn tidigt har alla sagt att de är för tidigt!

Jag orkar inte vänta 3 år på att vi ska bli gravida bara för ålderns skull!

Jag har gjort allt jag vill göra.

Detta tar liksom över hela mitt liv just nu????

• Svar på tråden 22 år o en enorm barnlängtan
  • SweeneyTodd
    Anonym (Emelie) skrev 2019-10-14 17:07:47 följande:
    Snälla söta rara, vänta tills du är 35+ med barn. Jag tycker personligen man är för ung under 35. Sedan vet alla att inga tonårsförhållanden håller en längre tid.
    Herregud, säg att driver. 

Du kan inte vara på riktigt. 
  • Anonym (Sofie)
    SweeneyTodd skrev 2019-10-14 17:11:33 följande:

25 är ju inte alls alldeles för ung ålder. 

Jag skrev att MÅNGA tycker det, inte att jag tycker det.
  • Anonym (Emelie)
    SweeneyTodd skrev 2019-10-14 17:19:31 följande:
    Herregud, säg att driver. 

Du kan inte vara på riktigt. 
    Nej jag driver inte. De barnen det går bäst för har föräldrar som var mellan 35-40 när de föddes.
  • Hanjon97
    Anonym skrev 2019-10-14 16:49:57 följande:

Vem säger? Ingen såvitt jag vet, men oddsen är inte på er sida. Du är 22 och ni har varit ihop i 8 år, vad säger det om något?

Blir man ihop som barn så är faktiskt chansen ännu mindre att det ska hålla.

Du skrev ju faktiskt själv om mor- och farföräldrar. Och sedan avslutade du det med "så ser jag på det". Vad är det du ser då? Om det inte är barnvaktande?

Nej, jag känner inte dig men jag känner till hur det brukar bli när man tar sig vatten över huvudet, vilket är det jag tror att du kommer att göra om du inte lugnar ner dig en aning.

Ja, såklart att pappan också kan ta hand om barnet. Men det finns ingen garanti att han kommer att göra det.

Hur gammal är din pojkvän?

Jaha.. tycker vi har de väldigt bra ihop? Vi är förlovade, vi är ännu mer kära nu än vad vi någonsin varit! Jag förstår inte varför de ska va negativit att vi fortfarande är tillsammans bara för att vi blev tillsammans när jag va 14 o han 16?

Min sambo är 24

Ja dem finns väll också om de skulle vara nånting? Jag skulle väll aldrig lämna bort mitt barn om dem inte ville? Jag o mina föräldrar har väldigt bra förhållande o dem skulle säga om dem

Inte ville?

Varför skulle han inte ta hand om barnet? Han älskar barn lika mycket som jag gör? O han skulle aldrig skit i sitt barn!
  • Hanjon97
    Anonym (Trist) skrev 2019-10-14 16:43:33 följande:

Det är stor skillnad på att vara ihop som barn och att ha ett vuxet förhållande. Ni har inte varit tillsammans speciellt länge som vuxna.

Statistiks sett så har ni extremt liten chans att hålla ihop. Ett eventuellt barn skulle också få sämre förutsättningar hela livet på grund av er ålder och utbildningsnivå.

Varför skulle vi ha en liten chans att hålla ihop bara för vi har varit tillsammans länge? Vi har de väldigt bra ihop.

Haha så bara för vi är 22 o 24 skulle vårat barn ha de sämre? Jaha så bara för man inte gått universitetet o läst vidare har man ingen bra utbildning?

Vi har båda 2 fast jobb med bra lön så de kan du inte säga..
  • Anonym (Fanny)

Svaren i den här tråden är bland det sjukaste jag läst.

TS, om du ärligt känner att du är klar med festlivet och andra saker som hör till, och du och din sambo har ett stabilt förhållande som bygger på kärlek, om du är nöjd med ditt yrkesval och ni har ekonomin till att ta hand om en till så KÖR.

Jag tycker inte du är för ung. Däremot ska man tänka på att det kan vara svårt att börja studera med barn. Så om du inte vill jobba med det du gör nu resten av livet hade jag börjat studera först, då kommer det kännas bättre sen.

Jag och min sambo/fästman har också varit tillsammans i 8 år, vi är snart 24 år gamla och tar båda examen i juni. Min sambo har redan fått jobb, så vi ska försöka bli med barn till sommaren. Då äger vi också en bil och vår bostad. Jag har längtat i ca 2 år men det har inte varit läge. Men åldersmässigt har jag känt mig redo sedan jag var 22 år och vi har ett väldigt tryggt förhållande.

Min sambo är också rädd för åsikter, men varför ska man avstå att leva sin dröm för att nån trött tant eller omogen vän tycker något annat. Det är ju inte de som ska ta hand om barnet!

Önskar er lycka till och kör hårt.

Kram

• Hanjon97
    Anonym (Fanny) skrev 2019-10-14 17:34:01 följande:

TS, om du ärligt känner att du är klar med festlivet och andra saker som hör till, och du och din sambo har ett stabilt förhållande som bygger på kärlek, om du är nöjd med ditt yrkesval och ni har ekonomin till att ta hand om en till så KÖR.

Jag tycker inte du är för ung. Däremot ska man tänka på att det kan vara svårt att börja studera med barn. Så om du inte vill jobba med det du gör nu resten av livet hade jag börjat studera först, då kommer det kännas bättre sen.

Jag och min sambo/fästman har också varit tillsammans i 8 år, vi är snart 24 år gamla och tar båda examen i juni. Min sambo har redan fått jobb, så vi ska försöka bli med barn till sommaren. Då äger vi också en bil och vår bostad. Jag har längtat i ca 2 år men det har inte varit läge. Men åldersmässigt har jag känt mig redo sedan jag var 22 år och vi har ett väldigt tryggt förhållande.

Min sambo är också rädd för åsikter, men varför ska man avstå att leva sin dröm för att nån trött tant eller omogen vän tycker något annat. Det är ju inte de som ska ta hand om barnet!

Kram

TACK!!

Jag skrev denna tråd för jag behövde pepp! O kanske nån som är med om liknande.. istället får man påhopp för jag är ALLDELES för ung O jag fattar inte vad jag ger upp o förhållande inte kommer hålla?

Så tack för ditt svar de gjorde min dag!

Lycka till du också!
  • Anonym (25)
    Anonym (say what?) skrev 2019-10-14 08:45:11 följande:

Vilket beror på att familjevärderingarna är ganska utplånade och bägge parter inte riktigt vet hur man ska ta ansvar, det beror på att vi förväntas leka ungdomar upp i 30-årsåldern och behandlas därefter, det beror på att samhället gjort det svårt att gå utanför normen för hur saker och ting ska göras.

Det kan vara en del av förklaringen. Men oavsett vad det beror på så ökar det risken för ensamt föräldraskap och dålig ekonomi om man som kvinna får barn före 24/25-års ålder. Det är inget jag hittar på utan ren och skär statistik - eller samlad erfarenhet, som man också kan kalla det.
  • Anonym (25)
    Anonym (Fanny) skrev 2019-10-14 17:34:01 följande:

Kram

Jag är iofs en trött tant, men det är inte därför jag uppmanar TS att vänta ett par, tre år. Det gör jag för att jag har läst bland annat det här:

www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/flest-skilsmassor-bland-unga-mammor

Kvinnor som får barn före 24 års ålder löper dubbelt så stor risk som äldre mammor att separera från barnets pappa inom några år efter födseln.
  • Anonym (Emelie)

Nu tycker jag iofs att 25 är alldeles för ungt, tycker man är väldigt ung t.om vid 30, men ts, varför kan du inte vänta tills du åtminstone fyllt 25?

Svar på tråden 22 år o en enorm barnlängtan