Inlägg från: Anonym (12345) |Visa alla inlägg
  • Anonym (12345)

Fritids

Anonym (T) skrev 2019-10-12 18:25:20 följande:

Ja, om det vore så....?Ja kära ex, jag säljer huset och flyttar till Kista så att vi kan ha vv...? Varför får man bosätta sig utanför kommunen och få gratis, skattebetald skjuts öht i så fall? Isf ska väl inte skolskjuts finnas för någon öht? Och det gör det ju...

Här får barnen skolskjuts endast om båda föräldrarna bor i kommunen. Annars är det blankt nej, väljer man att flytta iväg får man lösa det själv.
  • Anonym (12345)
    Anonym (förälder) skrev 2019-10-15 10:00:05 följande:

Är inte fritids nära skolan?

Hur kommer barnet till skolan ifrån dig, åker barnet skolskjuts till skolan på morgonen?

Barnets kompisar i skolan går väl också på fritidset som "tillhör" skolan där barnet gå nu?

Har barnet kompisar på ett nytt fritids nära dig?

Om ditt barn får skolskjuts till skolan på morgonen är det väl också berättigat till hemfärd också? gäller det då bara när skolan slutar då men inte efter fritids?

I så fall tycker jag att kommunen gör fel, det kostar ju inte mindre om man åker hem efter skolan eller om man åker hem efter fritids om det är nära varandra.

Jag vet inte hur andra kommuner gör men här är det stenhårt. Skolskjuts får man bara till och från skolan. Går barnen på fritids får de ta sig dit till och från själva, eller med förälders hjälp då, om det behövs hjälp.
Svar på tråden Fritids