Geometri och vinklar
Inget konstigt väl?
Inget konstigt väl?
Sök efter en bild på en mutter på nätet
Sök efter en bild på en mutter på nätet
Muttern har 60 graders vinkel
Nej, det har den inte.
En rät vinkel (som i en fyrkant) är 90 grader. Tittar du på en mutter så ser du att alla vinklar är trubbigare än 90 grader, och de kan således inte vara 60 grader. (Ju lägre grad, desto spetsigare vinkel.)
Vad är det då?
Mäter du med en gradskiva på en liksidig 6 kant är varje vinkel 60 grader
Pratar du om yttervikeln som bildas mellan hexagonen och linjen man förlänger en av sidorna?
Som jag skrev 60 grader från mittlinjen
Försök du, du har haft konsekvent fel, väldigt tydligt.
Tillverka du din hexagon efter din teori, så ska jag göra min efter min teori. Lycka till, som du resonerar går det inte
Dessutom, hittepånick, så tragiskt.
Vågar du inte stå för dina åsikter här?
Du får nog ta en bild på en liten skiss och visa vilka vinklar det är du mäter. Drar du olika raka streck inom sexhörningen så kan du ju självklart skapa både 60 graders och 30 graders vinklar men ingen är dessa vinklar är ensam en är sexhörningens vinklar, dens egna vinklar är 120 grader. Kantlängden och vinklarna definierar den .
Fast hur du programmerar din maskin har ju inget med TS frågeställning att göra. Det som efterfrågas är hur stora hörnvinklarna blir i figuren. Då kan man dividera om andra vinklar och mittlinjer hur mycket som helst, men du har i så fall missförstått frågan.
Och jag är fortfarande nyfiken på var, i relation till vilken sida som helst, som du hittar en 30 graders vinkel på en mutter med 6 sidor?
Antingen talar du om komplementvinkeln som ligger utanför hexagonen eller den vinkel som blir mellan linjen och hexagonens sida om du drar en linje tvärs över hexagonen från ett hörn till motstående hörn.
Vänligen visa var du hittar en skarpt spetsig vinkel på en mutter med 6 sidor.
Hittepånick, du har otur då du tänker.
[quote=79955634][quote-nick]Giftskåneman skrev 2019-10-11 10:51:18 följande:[/quote-nick]
Jag säger jag tror han pratar om applikation i ett arbete, du pratar om matematisk teori och korrekthet.
För min del har du inget att övertyga ens.
Det jag pratar om är hur han resonerar och varför han inte förestår felet i det resonemanget.
Förstår du logik bakom hans vägran att ändra sig.
Sen tycker man giftskåneman borde förstå man inte kan ha olika siffror på samma sak.
Då är det bara en gissning och inte fakta längre, om man beger sig in i det landskapet där siffror fluktuerar.
Så vet ingen vad han pratar om heller, just för siffror inte är samma.