Inlägg från: Anonym (Popcorn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Popcorn)

Geometri och vinklar

Inväntar med spänning Giftskånemans förklaring :)

Börjar ju likna samma oförmåga att erkänna fel som den där sjuksköterskan i grannlandet....

• Anonym (Popcorn)
    Giftskåneman skrev 2019-10-11 07:13:05 följande:

Som jag skrev 60 grader från mittlinjen

Försök du, du har haft konsekvent fel, väldigt tydligt.

• Anonym (Popcorn)
    Giftskåneman skrev 2019-10-11 07:32:48 följande:

Eller så förstår du inte det jag påpekar

Eller så greppar du efter halmstrån eftersom du tydligt säger emot dig själv. Varför inte bara erkänna att du haft fel?
  • Anonym (Popcorn)
    Giftskåneman skrev 2019-10-11 08:14:05 följande:

Tillverkar hexagoner varje vecka, en del av mitt jobb, och för att få den rätt används graderna jag angett. Ibland är måtten från hörn till hörn, ibland är måtten hörn till hörn genom centrum, ibland måtten mellan två plana sidor.

Fast hur du programmerar din maskin har ju inget med TS frågeställning att göra. Det som efterfrågas är hur stora hörnvinklarna blir i figuren. Då kan man dividera om andra vinklar och mittlinjer hur mycket som helst, men du har i så fall missförstått frågan.

Och jag är fortfarande nyfiken på var, i relation till vilken sida som helst, som du hittar en 30 graders vinkel på en mutter med 6 sidor?
  • Anonym (Popcorn)
    Giftskåneman skrev 2019-10-11 08:57:05 följande:

Skaffa dig en gradvinkel och mät en mutter.

Vänligen visa var du hittar en skarpt spetsig vinkel på en mutter med 6 sidor.

• Anonym (Popcorn)

[quote=79955634][quote-nick]Giftskåneman skrev 2019-10-11 10:51:18 följande:[/quote-nick][/quote]

Eftersom det är du som i ett tidigare inlägg hävdar att man från en tänkt mittlinje till, jag förmodar du menar ett hörn, kan få en vinkel om 30 grader så är det väl bara att rita upp vart du hittar denna? Att vrida och vända för att hitta en 60 graders vinkel funkar, men ej en 30 graders.

Svar på tråden Geometri och vinklar