• Anonym (!)

Min barn söker kontakt?

Anonym (Hur ska jag göra?) skrev 2019-10-09 22:58:42 följande:
    Nu har dom en mamma som gör allt för att vi inte ska ha kontakt, hon släpper inte ens farmor att träffa dom, kan använda dom sms också som bevis på umgängessabotage .

Frågan är hur en vårdnadstvist skulle påverka barnen, spec nu när det snart har gått 4 år sedan vi sågs sist. sist föll den äldre dottern , både skola och socialt, kommer det bli bättre för dom? eller kanske sämre.
    Du måste väl inte ansöka om vårdnad? Detta är ingen vårdnadstvist.

I förra vårdnadstvisten blev domslutet varannan helg umgänge för dig. Har du fått nytt domslut efter detta? I annat fall har du såklart fortfarande rätt att träffa döttrarna, och du har självklart rätt att skicka sms och tala i telefon om de så önskar.

Nu skärper du till dig och tar ditt ansvar som pappa. Tag kontakt. Håll kontakten. Var där för dem.
  • Anonym (!)
    Anonym (Hur ska jag göra?) skrev 2019-10-09 23:15:29 följande:
    Finns tyvärr ingen sådan lag, barnen har rätt till sin pappa och inte pappa har rätt till sina barn.

Soc kan köra över tingsrätten, med den enkla förklaringen att dom kan barn och inte tingsrätten, spec när ett barn far illa och blir bevisad att hon mår dåligt av vårdnadstvisten, som nu skolans kurator tog upp med soc, då går barnens bästa före alla domslut. där gav den äldre dottern klart besked om att bara bo med mamma, att hon mådde dåligt av vv liv, hon föll efter i skolan och undvek lärare, då har soc makten över ett domslut.

Enda chansen är att hon vågar berätta det hon berätta till mig, för tingsrätt.
    Skitsnack. Du kan fortfarande träffa dem varannan helg, men du är för bekväm. Som också sagts... svara i telefon, och på sms! Om du vågar...
  • Anonym (!)
    Anonym (Hur ska jag göra?) skrev 2019-10-11 16:35:54 följande:
    Det här ska mina barn inte behöva, nu får dom chansen och få veta varför, dom är stora nog och få göra det beslutet själva, som den äldre dottern berättade för mig, varför hon berätta som hon gjorde, hur mamma berätta vad hon skulle berätta för skolans kurator, sist jag pratade med henne minns hon varenda ord hon sagt.
    Nu har hon chansen och räta till det, nu är hon tonåring och nu kommer frågorna, det jag ger henne är svaren. Därför kommer hon minnas det hon säjer resten av sitt liv, både på gott och ont. men valet blir hennes egna.
    Du har ända sedan hon var 10 år anklagat henne för att vara skyldig till att ni inte ses, i och med att hon sade "nej". Nu skriver du rakt ut att det alltså var mammans ord, och inte dotterns. Kan du nu se att du hade fel från början när du sade att det var dotterns fel att du tog avstånd?

Även om något av barnen på nytt säger "nej" på frågan om de vill ha kontakt med dig, så skulle en riktig pappa fortsätta kämpa. En bra pappa skulle åtminstone höra av sig med jämna mellanrum, berätta hur viktiga barnen är, skicka presenter när de fyller år, fråga om de vill ha med honom på avslutningar osv. Fortsätta med detta, tills de är vuxna, oavsett vad barnen svarar.

En 13-åring är inte gammal. Hon kan fortfarande påverkas av sin mamma, och svara det hon "tvingas" till. Säger hon "nej" kan hon trots det vilja att du hör av dig och visar att hon är viktig. Eller, kommer du fortsätta skylla på barnen?
Svar på tråden Min barn söker kontakt?