• Anonym (resten)

Kvinnor - hur ser ni på det här med "cuckolding"?

Hur ser ni kvinnor på det här fenomenet "cuckolding"? Alltså där kvinnan i paret får ha, och har, sex med andra män. Men inte mannen. Det är alltså väldigt ensidigt. Mannen går igång på att hon har sex med andra män och ibland även deltar passivt genom att betrakta. Och när han inte deltar så delar hon med sig av detaljerna efteråt. Det behöver inte nödvändigtvis ingå någon form av förnedring av mannen under eller efteråt. Bara det att han tänder på att hon njuter med andra män.

Hur ser du som kvinna på det här fenomenet? Skulle du ta för dig eller skulle du tvärtom tappa dina känslor för mannen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor - hur ser ni på det här med "cuckolding"?
  • Anonym (ylva)

Ett av de yttersta bevisen på hur lågt samhället sjunkit och på hur kastrerade män har blivit. Aldrig någonsin att jag skulle delta i något så degraderande.

• Anonym (Gift)
    Ascendere skrev 2019-10-11 08:27:59 följande:

Genom att ?hans? kvinna ligger med en annan man förstås. Den ultimata förnedringen för en man.

Förmodligen någon form av Stockholmssyndrom som ligger bakom.

Men han kanske gillar grejen?! Kvinnor som gillar rape play, förnedrar de sig själva?

Tror inte alls det är den ultimata förnedringen. Och skulle det vara värre för en man än en kvinna?
  • Anonym (Gift)
    Anonym (bärtilsdotter) skrev 2019-10-11 00:09:31 följande:

Nej, men grejen här är att mannen själv tänder på att bli hånad och förnedrad.

Ja? Problem?
  • Anonym (Mikael J)
    Ascendere skrev 2019-10-11 08:38:13 följande:
    Och på vilket sätt är det INTE förnedrande att ha sex med någon annan framför ögonen på sin partner? Alltså vad fan är det med folk....
    Jag kan FÖRSÖKA förklara hur det fungerar. Det handlar om rädsla och skräck för att ens fru skall vara otrogen och ha sex med någon annan.
    Mannen projicerar sin rädsla och tar kontrollen över dom destruktiva fantasierna
    genom att försöka ta kontroll över rädslan genom att under kontrollerade former
    tillåta sin partner att ha sex med andra. Man sätter ut annonser gemensamt,
    planerar möten osv. Allt detta för att dämpa ångesten han känner när dom
    destruktiva fantasierna skenar i väg att frun skall gå bakom hans rygg. 
    Djups tragiskt och de flesta av dessa män har behov av terapi. 

Att han sedan bygger en fasad av att " gå igång på detta " är bara ett sätt att
    maskera sitt eget självförakt.

Sett det så många gånger i både par och enskild terapi.
  • Anonym (Mikael J)
    Anonym (Gift) skrev 2019-10-11 11:08:28 följande:
    Men han kanske gillar grejen?! Kvinnor som gillar rape play, förnedrar de sig själva?

Tror inte alls det är den ultimata förnedringen. Och skulle det vara värre för en man än en kvinna?
    " rape play " är även det en projicering på rädsla och skräck.
    Genom att iscensätta sin värsta skräck så hanterar man den.
  • Ascendere
    Anonym (Mikael J) skrev 2019-10-11 16:01:26 följande:

Jag kan FÖRSÖKA förklara hur det fungerar. Det handlar om rädsla och skräck för att ens fru skall vara otrogen och ha sex med någon annan.

Mannen projicerar sin rädsla och tar kontrollen över dom destruktiva fantasierna

Intressant.

Jag har läst att för kvinnor är den största rädslan i en relation att bli lämnad, medans det för män är att deras partner ska bedra dem bakom ryggen på dem.

Alltså båda fallen är otrohet en rädsla men av olika orsaker, och att dessa är så djupgående att de kan klassas som existentiella rädslor.

Hur ser du på det?
  • Anonym (resten)

intressant (om än väntat) att de flesta kvinnor nog gärna skulle ta för sig av möjligheten   

• Anonym (B)
    Anonym (resten) skrev 2019-10-22 08:48:33 följande:

intressant (om än väntat) att de flesta kvinnor nog gärna skulle ta för sig av möjligheten   

Intressant att du tolkar omröstningen på det sättet när färre än hälften svarat att de gärna skulle ta för sig och även inräknat de som skulle kunna tänka sig att prova på är det 50-50 exakt i skrivande stund.
  • Anonym (ylva)
    Anonym (resten) skrev 2019-10-22 08:48:33 följande:

Haha, visste att detta bara var en patetisk runktråd. Du tolkar som du vill tolka. Nejsvaren leder och se de kraftiga motsvaren i tråden. Även i övriga trådar i samma ämne visar detta sig vara en fantasi hos perverterade män, inte hos kvinnor i gemen.
  • Anonym (En av dom)
    Anonym (Mikael J) skrev 2019-10-11 16:01:26 följande:

Nu tänder jag förvisso inte på cuckold (dvs förnedringsbiten) men jag tänder på hotwife grejen, vilket av många är snarlik.

Vi har en väldigt stark relation som egentligen bara blivit starkare sen jag började prata med henne om det, samt utöva det.

Jag har inte just några komplex, ser bra ut, lever ett gott liv som företagare och har heller inte liten kuk.

Jag har inga tankar om att man fru skulle vara otrogen, och absolut inte att jag skulle dämpa något genom att själv bestämma träffar.

Med tanke på hur du avslutade så antar jag att du jobbar med samtalsterapi? Isf kanske problemet ligger i att du får besök av män som är försvagade redan. Jag är frisk och vid gott mod och känner inte igen mig i ett enda ord av det där.
  • Anonym (Man)

Precis som ovan (en av dom) så är ag mera inne på Hotwife än cuckold som är mera förnedring av mannen. Kan tänka mig att ge min tjej möjlighet att ligga med andra men att jag är monogam med henne. Ett förbehåll är dock att hon berättar när hon träffar andra och att innan det uppstår känslor så måste träffarna upphöra - ond night stand är därför att föredra.

• Anonym (är hotwife)

Jag lever med en cuckold. Har haft öppna relationer tidigare, så jag tyckte det var skönt med någon som är positiv till att jag ligger med andra. Jag är dock inte domninant lagd, så jag har svårt att ge honom det han önskar vad gället förnedringsbiten.

Jag tror inte på att cuckolds generellt är det för att hantera sin stora rädsla för otrohet, som någon skrev. Min sambo uppfattar jag som en mycket trygg person.

• Anonym (Helen)

Ju mer jag läser desto mera förvånad blir jag.

Jag skulle aldrig delta i nåt sånt och om jag känner mina vänner rätt så är det ingen av dom som skulle göra det heller.

Än en gång så undrar jag om inte det är en speciell kategori av folk som dras hit till familjeliv.

Jag lär mig nya ord hela tiden av denna kategori. Cuckgold hade jag ingen aning om innan jag läste det här..

• Anonym (Man)
    Anonym (Helen) skrev 2019-10-26 07:51:22 följande:

Ju mer jag läser desto mera förvånad blir jag.

Jag skulle aldrig delta i nåt sånt och om jag känner mina vänner rätt så är det ingen av dom som skulle göra det heller.

Än en gång så undrar jag om inte det är en speciell kategori av folk som dras hit till familjeliv.

Jag lär mig nya ord hela tiden av denna kategori. Cuckgold hade jag ingen aning om innan jag läste det här..

Cuckold heter det så du inte diskuterar detta med väninnorna och säger cuckgold.
  • Anonym (Helen)
    Anonym (Man) skrev 2019-10-26 09:33:01 följande:

Cuckold heter det så du inte diskuterar detta med väninnorna och säger cuckgold.

Jag har aldrig diskuterat det med nån.

Kommer troligtvis inte att göra det heller:))
Svar på tråden Kvinnor - hur ser ni på det här med "cuckolding"?