Anonym (jättebra) skrev 2019-10-08 19:22:18 följande:
Jag mådde jättebra! Men då åt jag lchf redan innan eftersom jag gick upp så mkt graviditeten innan. Gick inte alls upp lika mkt, mådde hur bra som helst och bebisen mådde fint, 3,5 kg.
Du som säger att man måste få i sig alla näringsämnen. Det är ju precis det man får med LCHF! Det finns liksom inte mycket näring i socker, pasta och ris etc.
Med LCHF får man ju i sing mängder med nyttiga grönsaker, förhoppningsvis kött och ägg som innehåller allt man behöver.
Äter du inte LCHF just nu rekommenderar jag dig att försiktigt trappar ner eftersom man kan må väldigt kasst när man tvärslutar med allt skräp, det är lite som att sluta med droger när man slutar med socker.
Jag äter inte så mkt socker just nu men de har blivit en del smörgåsar och andra kolisar i ett par veckor! Vet inte varför man blir så sugen på sånt i början av grav... åh va man går upp mycket när man trycker i sig kolisar såhär.!! Håller helt med dig angående näringsämnen med lchf, man får ju i sig precis allt.... Blir så less på dietister som rekommenderar fullkornsprodukter och råris o potatis till kvinnor som redan är överviktiga.! Vissa klarar de helt enkelt inte... men men