Inlägg från: Svedenborg |Visa alla inlägg
  • Svedenborg

Varför så mycket smink & lösögonfransar?

Varför har dagens tjejer och kvinnor så mycket smink på sig och en mängd olika lösdelar...tex lösögonfransar, löshår, lösnaglar, lösbröst, lösrumpor?

Ser man inte att man gör sig billigare och fulare med all denna smink och lösdelar? 

Om det står två kvinnor bredvid varandra och den ena ser bättre ut än den andra, men den som ser bättre ut har ansiktet nersmetat med smink + en massa lösdelar, då blir den naturliga tjejen genast upplyft i min trångsynta manliga hjärna och anses finare.

• Svar på tråden Varför så mycket smink & lösögonfransar?
  • Svedenborg
    Sofiesolstråle skrev 2019-10-06 19:13:59 följande:

Det är mest omogna och osäkra kvinnor som sminkar sig så mycket.

Jag sminkade mig också mycket och använde lösfransar när jag var yngre och osäker, nu när jag är säker i mig själv och mognare använder jag bara ytterst lite mascara till jobbet.

Tack för ditt svar! Kände att jag blev nyfiken och ville fråga en sak.

Hur menar du med att det är omogna & osäkra kvinnor som sminkar sig så mycket? Många unga tjejer sminkar sig med flera lager ju, men finns ju gott om medelålders kvinnor också? 
  • Svedenborg
    Sofiesolstråle skrev 2019-10-06 19:26:07 följande:
    De sminkar sig för att de känner sig nakna och fula utan smink, de lägger på som en mask. Bara för att kvinnor är i medelåldern behöver inte det betyda att de är självsäkra och känner sig bekväma utan smink men de flesta mognar ändå och börjar med åldern acceptera sitt utseende mer.
    Det märks att jag talar med en som vet! Tack för svaret!

Följdfråga.

Ser de inte själva att de använder för mycket smink eller att masken döljer deras naturliga skönhet? Ser varken de unga eller de äldre att de gör sig fulare än vad de egentligen är? 

Vad fick dig att börja använda mindre smink och lösögonfransar å sånt...?
  • Svedenborg
    Solarn skrev 2019-10-06 21:02:09 följande:
    Ja det är vi fler som gör.
    Vad tror du själv att det beror på att så pass många ändå sminkar sig på tok för mycket, vilket oftast får dem att se sämre ut än om de inte hade haft denna myckenhet av smink och lösögonfransar etc?
  • Svedenborg

Tror att du är nåt på spåren här, intressant inlägg!

Vad menar du med att kvinnor vill kunna konkurrerar med varandra? Vad konkurrerar de om? Om killar/män? Om status? Om Populäritet?

• Svedenborg

Tror att du är nåt på spåren här, intressant inlägg!

Vad menar du med att kvinnor vill kunna konkurrerar med varandra? Vad konkurrerar de om? Om killar/män? Om status? Om Populäritet?

Svar på tråden Varför så mycket smink & lösögonfransar?