Kompis som har barn där dagiset dragit in soc
När min äldsta var 3 kläckte hon ur sig "Mamma slog mig" på förskolan strax efter jag lämnat efter några dagar hemma pga sjukdom. Personalen agerade precis som de skulle och drog in soc. De hade möte med mitt barn och två pedagoger och sedan med mig och specialpedagogen. Efter alla samtal var de övertygade om att jag faktiskt inte slog mitt barn och allt lades ner. Det ledde sen till jättebra samtal i barngrupperna om vad det betyder när någon slår, när det är en olycka och när det är med flit, vad som är ok och inte.
Händelsen som ledde fram till att ungen sa som hon gjorde var att hon inte ville byta blöja, jag tog henne i handen och ledde henne mot toaletten och hon slänger sig på golvet och jag hinner inte släppa hennes hand som jag håller i ett fast grepp. Hennes arm vreds till lite och det gjorde ont. Hon hade en period där hon kunde springa in i någon och säga "Du slog mig!" eller samma sak om hon hoppade i soffan och landade på mitt knä. Vi skojade hemma om att det bara är en tidsfråga innan hon kläcker ur sig det vid fel tillfälle.