awi skrev 2019-10-23 17:03:42 följande:
Lägger mig senare i bim listan då jag trodde mensen kom tidigare men det var bara en mellanblödning. Fick riktiga mensen igår så jag har bim 21/11. Undrar om det är någon annan här som också har problem med mellanblödningar? Mina börjar några dagar efter ÄL och håller på till bim. Kan det försvåra att bli gravid tror ni?
Jag har också problem med mellanblödningar. Får precis som du mellanblödning efter äl fram till mens. Som någon skrev att man inte skulle ha ägglossning pga mellanblödningar stämmer inte. Jag har regelbunden ägglossning. Bekräftat både genom vul samt att jag ser att tempen går upp.
Om jag vore du skulle jag kolla upp varför du har mellanblödningar, det finns många olika anledningar och det kan absolut försvåra att bli gravid. Får du mycket mellanblödningar kan det vara så att din slemhinna inte klarar av att hålla sig tjock för ett ägg att fästa i.
Jag har mellanblödningar pga att jag har brist på progesteron (ämnet som kroppen producerar efter ägglossning). Att jag har brist på det är för att jag har få ägg kvar (lågt amh, fick diagnosen vid 27) och påväg mot ett tidigt klimakterie. Med det sagt är det inte omöjligt att bli gravid. Sonen kom till efter 4 försök efter jag fått tillskott av progesteron (lutinus) som jag tar efter äl och fram till mens. Tar bort mellanblödningarna. Min andra son (som sorgligt nog dog i magen i vecka 20) kom till efter 1 försök med hjälp av extra progesteron.
Vi är nu på försök 1 med lutinus och hoppas det inte ska ta allt för länge tills vi plussar denna gång.
Mitt tips, kolla upp varför du har mellanblödningar, det ska trots allt inte vara så och kan finnas en bakomliggande anledning. Men det finns absolut stort hopp att bli gravid ändå trots mellanblödningar :)