• Yukus

BF November, följas åt?

Jag har bf 11 nov och står knappt ut längre. Har mått dåligt länge men nu orkar jag inte många minuter åt gången. Andnöd, extrem foglossning, halsbränna, förvärkar osv osv.. Så trött. Jag har förstående sambo som gör allt hemma och någorlunda förstående treåring (jag får gå istället för springa, och sitta på stol istället för golv, tack). Dessvärre har vi haft henne hemma en vecka med vattkoppor och det klättras på väggarna!

Iaf, jag hoppas jag slipper lida så länge till. Slutade jobbet i torsdags så ska försöka vila mer nu. Bara barnet kan skickas till förskolan igen..

• Yukus

Jag fick hinnsvepning igår. Är visst öppen 4-5 cm och det var som smör därnere sa hon (väldigt mjukt). Har bf på måndag men jag hade hoppats att det skulle komma igång nu. Men bara lite intensivare förvärkar än sålänge...

• Yukus
    Anonym (Mysen) skrev 2019-11-11 22:13:20 följande:

Idag sade min mormor: babyn kan komma närsomhelst. Då kände jag, herregud, ge mig iaf några dagar till. Har inte hunnit varva ner helt (städar och tvättar och donar) och fixar inför babyns ankomst.

Har inte hunnit skriva förlossningsbrev ännu. Och vill göra det. Har liksom inte kommit till det filosofiska stadiet där jag går in i mig själv heller.

Är I v 37+4 idag, men är inte redo än! Önskar att babyn väntar iaf till fredag. Då hinner jag städa klart imorgon, skriva förlossnningsbrev på ons, ta det lugnt tors... 

Tror ni den väntar lite? Ska man behöva leva "on the edge" denna sista tid? Tror ni man kan känna på sig när det är "på gång"? Det enda jag möjligen känner är att jag sedan igår är avsevärt tröttare och mer svullen. Men kan ju bero på sambons och mitt gräl i lördags, hemskt jag vet.

Syrran och jag kom iaf en vecka innan bf, så hoppas babyn stannar några dar till.

Finns det några tecken på när det börjar närma sig?

Jag fick inga förvarningar med första. Hon kom bf-3 efter vattenavgång. Nu är jag bf+1 och har ingen aning nu heller förutom förvärkar och slempropp som kommit ut. Men det kan fortfarande dröja flera dagar.

Jag tror inte du behöver jaga upp dig. Jag packade väskan för ett par dagar sen, i v 40. Första barnet hann vi inte ens det. Det funkade att fixa det innan vi åkte in. Men det är ju skönare att vara förberedd förstås.

Har inte din bm skrivit nåt om förlossningen redan då? Det gjorde min åt mig i v 35 (i min journal till bb).
  • Yukus
    Anonym (Mysen) skrev 2019-11-12 10:48:09 följande:

Hej! Tack för svar.

Jo min bm och jag sammanfattade förlossningen men uppmuntrade mig att skriva ett förlossningsbrev också. Hon skrev väldigt kortfattat om min graviditet och tyckte jag skulle brodera ut i ett brev.

Ok ska försöka ta det lugnt bara då Önskar bara att bebisen väntar liiiite till, så jag får varva ner. Men bf är först den 27:e så jag nojar nog i onödan.

Ok, men skönt för dig då, att det närmar sig och nedräkning i dagar! Slempropp och förvärkar låter som att det snarare är för dig det kan ske när som helst.

Ja känn lugnet och slappna av bara. Det finns miljontals anekdoter om när i tid barn föddes och det är klart det kan ske för dig nu men du har ju som du säger ett tag till bf och det kanske är det enda du kan luta dig mot just nu. Nu när jag testat gå över tiden också kan jag säga 100% att jag hellre föder tidigare iaf! Heh. Sista dagarna har varit en prövning. Hoppas det är över snart..
  • Yukus

Jag är på bf+6 nu, har väldigt ont och jobbiga förvärkar.. Men det verkar inte hända så mycket mer. Har ställt in mig på igångsättning.

• Yukus
    Anonym (Mysen) skrev 2019-11-17 21:23:18 följande:

Säg inte det! Kanske är på gång!!

Ja det vore schysst! Men jag har haft förvärkar i över en vecka så känns inte längre som några säkra tecken på stundande förlossning direkt. :'(
  • Yukus

Jag har fått tid för kontroll och förlossningsplanering hos läkare imorgon. Skulle egentligen skett på fredag men jag är inte i så bra skick.

Det känns ju iaf positivt.

• Yukus
    Anonym (Mysen) skrev 2019-11-19 18:00:40 följande:

Vad bra! På vilket sätt är du i dåligt skick?

Jag hade smärtsam foglossning, rejäla förvärkar och jobbig ångest. MEN..

Hon kom ut innan vi hann till kontrollen. Värkarna höll på av och till på natten och blev regelbundna vid 5-tiden. Sen gick det fort. Kl 7 var vi på förlossningen. Kl 9 kom krystvärkarna sen ploppade hon ut kl 9.36.
  • Yukus
    Anonym (Mysen) skrev 2019-11-19 19:24:44 följande:

Oj!!! Grattis  

Snabba ryck! Låter som en chockartad men bra förlossning? Hur känns det?

Tack! Såhär i efterhand känns det bra. :) Min förra förlossning var en plågsam skräck, så fram till själva krystandet hann jag tänka att detta går ju ganska bra denna gång. Sen fick jag krysta i nästan 40 min. Det var ju sjukt smärtsamt och jobbigt. Å andra sidan mår jag bra mycket bättre nu dan efter än om jag jämför med sist när jag fick hjälp med sugklocka.

Vi hann ingen bedövning heller. Vet inte om det också bidrog till att det gick fortare och kändes mer intensivt på slutet.
Svar på tråden BF November, följas åt?