Anonym (Mysen) skrev 2019-11-11 22:13:20 följande:
Idag sade min mormor: babyn kan komma närsomhelst. Då kände jag, herregud, ge mig iaf några dagar till. Har inte hunnit varva ner helt (städar och tvättar och donar) och fixar inför babyns ankomst.
Har inte hunnit skriva förlossningsbrev ännu. Och vill göra det. Har liksom inte kommit till det filosofiska stadiet där jag går in i mig själv heller.
Är I v 37+4 idag, men är inte redo än! Önskar att babyn väntar iaf till fredag. Då hinner jag städa klart imorgon, skriva förlossnningsbrev på ons, ta det lugnt tors...
Tror ni den väntar lite? Ska man behöva leva "on the edge" denna sista tid? Tror ni man kan känna på sig när det är "på gång"? Det enda jag möjligen känner är att jag sedan igår är avsevärt tröttare och mer svullen. Men kan ju bero på sambons och mitt gräl i lördags, hemskt jag vet.
Syrran och jag kom iaf en vecka innan bf, så hoppas babyn stannar några dar till.
Finns det några tecken på när det börjar närma sig?
Jag fick inga förvarningar med första. Hon kom bf-3 efter vattenavgång. Nu är jag bf+1 och har ingen aning nu heller förutom förvärkar och slempropp som kommit ut. Men det kan fortfarande dröja flera dagar.
Jag tror inte du behöver jaga upp dig. Jag packade väskan för ett par dagar sen, i v 40. Första barnet hann vi inte ens det. Det funkade att fixa det innan vi åkte in. Men det är ju skönare att vara förberedd förstås.
Har inte din bm skrivit nåt om förlossningen redan då? Det gjorde min åt mig i v 35 (i min journal till bb).