• pyssel

Ok att exets nya sover tillsammans med vårt barn?

Anonym (Ja) skrev 2019-10-03 21:11:56 följande:

Nej. I början av deras förhållande. Nej jag hade blivit galen. Ingen främmande sover med min unge.

Helt enig.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym skrev 2019-10-03 21:28:26 följande:

Kan ni ge mig råd hur jag ska hantera det här på bästa sätt? Vill inte att det ska bli en slags konfrontation, mer att vi kan prata om det. Känns dock som det inte kommer  bli så. Ganska orolig för hur hon har det när hon inte är hos mig. 

Du utgår från dotterns behov av att få hjälp med sin integritet. Risken är stor att hon snabbare fås att normalisera övergrepp mot henne och att ni föräldrar inte får veta. Men jag tror det blir konfrontation ändå. Själv hade jag tagit den andra biten med, dvs att hennes av/på-kille sover med mitt lilla barn och att jag blir orolig och misstänksam.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Pope Joan II skrev 2019-10-05 13:31:53 följande:

När det gäller pedofili är det inte så att det är tillfället som gör tjuven. 

Det är sant. Men det finns tillfällen som kan påverka normaliseringen och lättare inlemma övergreppen i vardagliga rutiner. Då ökar också risken att barnet håller tyst. Särskilt när det upplever eller är osäker på om det skulle vara sanktionerat av den andra föräldern.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Ok att exets nya sover tillsammans med vårt barn?