• Tomelilla15

Ok att exets nya sover tillsammans med vårt barn?

Anonym skrev 2019-10-03 20:20:45 följande:

Nej alltså den nya är en man, inte en kvinna. Spelar det någon roll?

Jag har aldrig låtit en för mig främmande man sova själv med min fyraåring. Google sexuella övergrepp och styvpappa. Det är högre risk för sexuella övergrepp från någon som står barnet nära som inte är dess biologiska pappa. Sannolikheten är liten för sexuella övergrepp, de flesta begår ju inte det men personligen hade jag aldrig chansat.
  • Tomelilla15
    Anonym skrev 2019-10-03 20:59:05 följande:

Det är så jag känner. Samtidigt vet jag inte om jag hade känt samma om den personen hade varit kvinna. Borde det inte vara samma sak?

Absolut inte samma sak. Det är inte jämförbart hur ofta män begår sexuella övergrepp jämfört med hur ofta kvinnor gör det. Här kan man med gott samvete göra en skillnad.
  • Tomelilla15
    ivar37 skrev 2019-10-04 11:38:00 följande:

Ibland undrar jag över detta forumet. Drar ni hem en man som ni inte litar på ihop med ert barn?

Vet bara hur jag hade reagerat om en kvinna misstrott mig på detta vis. Litar du inte på mig så hejdå. Då har vi inget att bygga på.

Fast ts har ju inte dragit hem någon. För ts är denna man vi pratar om främmande.
  • Tomelilla15
    Faile skrev 2019-10-04 22:44:03 följande:

Alla förskolor. Vilken förskola sover man inte med barnen?

På vår förskola ligger ingen i personalen bredvid barnen när de sover, inte på någon avdelning.
Svar på tråden Ok att exets nya sover tillsammans med vårt barn?