Anonym (Zäta) skrev 2019-10-04 19:14:00 följande:
Jag tycker att du absolut ska försöka prata med ditt x, det känns som du behöver förklara din oro. Jag förstår faktiskt inte varför hennes nya ska sova med ert barn. Du kan förklara lugnt att du tycker det är en gräns för dig att din 4 åriga dotter inte ska sova tillsammans med för dig en främmande man.
Man ska ju försöka lita på sitt x och dennes omdöme men om deras relation verkar rörig och de inte ens har varit tillsammans länge. Du behöver prata med henne.
Vår kommunikation är tyvärr väldigt dålig pga att vårt förhållande var väldigt destruktivt. Jag litar delvis på mitt ex omdöme då h*n älskar vårt barn men samtidigt inte då relationen med den ny känns, för mig, ganska ostabil.
Jag kommer nog inte våga ta upp det här. Kommentarerna är ju ganska blandade här i tråden, vissa tycker det är jättefel och andra inte alls.
ivar37 skrev 2019-10-04 20:53:09 följande:
Ni som svarar så tvärsäkert. Har ni ens varit med om ett förhållande med en fyraåring och en bonuspappa?
Så här brukar det funka: mamman nattar barn i egen säng, ganska ofta vaknar barnet nån timme senare och kryper ner i sängen där vi ligger. Man flyttar undan sej och ger barnet plats. Ibland kliver mamman upp tidigare på morgonen och där ligger vi kvar och sover. Nåt sexuellt? Nä, vi ligger tryggt och sover. Vad är problemet?
Utifrån vad vårt barn berättar för mig verkar det inte riktigt vara som du beskriver. Den "nya" verkar göra väldigt mycket, natta, vara barnvakt, hjälpa till att torka på toaletten, duscha barnet osv. Det är bara utifrån vad vårt barn berättar för mig. Det är kanske helt normalt men för mig känns det inte helt ok.