• Elis73

Min chef kallade in mig idag - wacko??

Klart att du inte kan leka med mobilen på ett möte. Jag är sjukt förvånad över hur vuxna människor inte kan följa enkla regler (och nu refererar jag bl.a till min egen arbetsplats).

Tyst läge och utan vibration är grundläget på ett möte.Lär dagis/familj hur de ska agera om du inte svarar på första uppringningen (sms, ring den andra föräldern, ring receptionen, alternativ kollega vid akuta händelser, etc, etc). Planera sitt liv är något man själv har ansvar för.

Och febrigt barn dör inte av att vänta en stund innan återkoppling. Tror knappast att alla yrkeskategorier kan springa iväg omedelbart för att barnet fått feber... Hur tror ni att världen fungerade innan mobiltelefonerna?

Tips: väntar man viktigt samtal (eller har barn ensamma hemma som man vill vara 100% nåbar för) så säger man till innan mötet börjar, smyger sedan diskret ut vid behov. För banala saker som parkering kan man väl helt enkelt fejka ett toabesök och smita iväg 5 min ifall man nu inte insåg behovet innan mötet började.

Men möte över två timmar utan paus låtar också ganska orimligt. Något att ge din chef feedback på. 

Till mobilmognad nått alla borde det kanske vara som i skolan - låda vid ingången där mobilerna samlas.....

Svar på tråden Min chef kallade in mig idag - wacko??