Inlägg från: Anonym (Y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Y)

Min chef kallade in mig idag - wacko??

Var mötet mycket längre än planerat / du har fått information om?

• Anonym (Y)
    Anonym (Dålig chef som misstänklig gör direkt) skrev 2019-10-03 04:14:29 följande:

Jag känner likadant.

Mobilen har man alltid med sig ifall skolanHar alltid telefonen med mig eftersom skolan och förskolan behöver kunna nå mig. Blir några ggr per år att de ringer och meddelar att barnen fått feber eller kräkts, slagit sig.

Jag missade en gång att ta med telefonen och jag hade över 5 samtal missade från dem angående att sonen kräktes på skolan, aldrig mer.

Dålig stil av chefen att misstänklig göra dig framför alla så där.

Att du inte förstår skillnaden mellan att ha mobilen i beredskap om skolan ringer och att pilla på mobilen är inte chefens fel.

Du får säga upp dig om du känner dig kränkt över att inte få pilla på mobilen.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Öh) skrev 2019-10-03 06:57:05 följande:

Tänker att jag inte kan vara tillgänglig varenda sekund och att förskolan kan hantera det tills jag sett deras SMS, jag sitter inte och stirrar på mobilen utan kollar av när jag har möjlighet.

Precis. Kan förskola/skolpersonalen inte hantera ett sjukt barn passar de inte till jobbet.

Självklart kommer man som förälder så fort man kan , men alla har inte ett jobb där man kan stirra på mobilen hela tiden och springa iväg samma sekund utan man svarar och hämtar sina barn så fort det är möjligt.

Pedagoger vet ju oftast vad föräldrar jobbar med och förstår att vissa kan komma snabbare än andra även om alla gör sitt bästa.

( Om någon medvetet struntar i att svara / hämta sina barn är en annan sak , men det är nog ovanligt . )
Svar på tråden Min chef kallade in mig idag - wacko??