Anonym (Anna) skrev 2019-10-03 08:57:34 följande:
Din erfarenhet är så som redan är med i klubben.
Ts barn är inte medlem. Har inte börjat.
Det är inte ts ansvar att se till att tränaren lägger informationen som tränaren fick i våras vid en förfrågan.
Ts kan inte ansvara för att deras information läggs som att de är medlemmar.
Men om tränaren/klubben ansåg att ts barn var med så skulle träningsschema och faktura komma redan i augusti, idag är det oktober. Märker man att en person inte dyker upp på en endaste träning inser man sitt misstag när en faktura skickats. Eller så skickas det ett mail om hej terminen har startat tänker ni komma? För att sedan skicka en faktura.
Du har din erfarenhet av klubbverksamhet men det betyder inte att den är korrekt hur det ska gå till.
TS har själv skrivit att hon tackade JA till att börja när de var där och provtränade. Då tackade hon ju ja till platsen och då blir man ju så klart automatisk medlem. Inget konstigt med det.
Ja nu har jag aldrig varit med om att en tränare skickar ut fakturorna. Utan de brukar ske av någon form av revisor/kontor. Jag har inte fått en endaste faktura direkt när barnens termin börjat. Jag har haft barn som tränat olika idrotter i nästan 18år. Ridskolorna har dock varit lite snabbare än alla andra idrotter. Har också varit ledare och min man har varit fotbolls ledare i över 18år.
Hur vet du att hon inte fått någon information som hon inte reflekterat över eller struntat i?