Är ni för eller emot ett FÖRBUD mot manlig omskärelse?
att lida har ingen betydelse för dig?
Sådana som dig vet inte ens vad god hygien är... Tyvärr
Vi har faktiskt haft exempel på barn/bebisar som dött vid omskärelse eller blivit allvariligt skadade.
Dr Ramadan var av de läkare som misslyckades (dock inte med döden som följd)
Självklart ska det vara ett förbud mot idioti och inget individen får vara med på beslut.
Förhud eller blygdläppar är ingen missbildning eller farligt så en operation krävs.
Man skär bort saker = stympning.
Tänker inte du före du skriver?
Det mest humoristiska i det hela, det är att man vinner INGET på det.
Förutom gör penisen mer okänslig.
Så föräldrar gör ett ingrepp som bäbisen kan dör av, ett ingrepp som är totalt meningslöst.
Och det försvarar man?
Undrar hur mycket man glömmer då om man försvarar.
En pratade om mat och trodde nått.
Mat som bäbben själv kan välja, om nu valet var så viktigt.
Hittade nyss en artikel på tal om detta..
www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/olagliga-omskarelser-utfors-i-sverige
"Män utan vare sig läkarlegitimation eller tillstånd blir kontaktade av föräldrar som vill få sina söner omskurna. De olagliga ingreppen sker hemma och är oftast flera tusen kronor billigare än att göra en laglig icke-medicinskt motiverad omskärelse.
Pojkar, som bara är några månder gamla, blir olagligt omskurna hemma på köksborden i Sverige, rapporterar Svenska Dagbladet som granskat den illegala omskärelseverksamheten.
Föräldrar till barnen kan få tag på ?köksbordskirurgerna?, som varken har tillstånd eller läkarlegitimation, via sociala medier där man också delar med sig av tips på hur ingreppet ska genomföras för att BVC inte ska ställa frågor.
I dag erbjuder sex regioner i Sverige icke-medicinskt motiverade omskärelser av pojkar. De olagliga ingreppen är vanligen flera tusen kronor billigare.
Tidningens reportrar kommer i kontakt med en man som berättar att han är hett eftertraktad för att genomföra ingreppen. Enligt tidningen har mannens verksamhet pågått i flera år. Mannen förklarar att han använder en spray för smärtlindring i samband med ingreppet och att ?Gud garanterar att det blir bra?.
Enligt svensk lagstiftning måste man vara legitimerad läkare för att utföra ingreppet på barn över två månader, rapporterar tidningen. För barn som är yngre krävs ett särskilt tillstånd av Inspektionen för vård och omsorg, IVO.
En av männen tidningen kommer i kontakt med har inget sådant tillstånd och har dessutom fått sin ansökan avslagen av IVO.
? Jag garanterar ingenting. Jag jobbar och överlåter det åt Gud. Jag kan inte säga att det inte kan hända något. Om du är orolig rekommenderar jag dig att vända dig till någon med tillstånd, säger mannen.
Läkaren Jakob Stenman, som Svenska Dagbladet pratat med, säger att blödningar är den vanligaste komplikationen efter en omskärelse.
? Vi har sett svåra infektioner där det blivit väldigt stora huddefekter som vi fått operera efteråt. Vi har även sett amputationer av penisskaftet."
Ja, för SVT nyheter är ju facenews (eller inte)