Cattapult skrev 2019-09-30 11:39:45 följande:
min man sa direkt att han inte orkar, kan eller vill ha fler barn. det tog inte 2 dagar.
han förklarade det på ett varsamt sätt när han höll mig.
han har också sagt att han vill vara med mig.
det är JAG som sagt att om han försöker tvinga mig till abort så måste jag lämna honom, får jag klarar inte det.
precis som jag förklarat att jag som är i samma båt som honom, inte klarar abort i detta stadie eller i denna situation, då jag känt sparkar, sett barnet upplever anknytning och moderskänslor.
han är inte där. jag inser att jag varit gravid sedan innan midsommar och är i fjärde månaden med ett barn som jag länge längtat efter med upplever svår ångest över hur vi båda hamnat i denna oönskade situation.
jag är inte heller emot abort och har, som jag skrivit tidigare, gått igen en abort under helt andra omständigheter.
vi är på helt olika platser, jag och min man och det finns inga rätt eller fel.
varför jag mått så oerhört dåligt är för att jag tvivlat på vår relation.
jag har inte känt honom befinna sig vid min sida.
vi har gått igenom många svåra prövningar under våra 5 år. vårdnadstvister, cancer och väldigt påfrestande familjesituationer.
jag är ingen lögnare som försöker snärja honom och han är inget svin som lämnar någon i sticket, tvärtom.
det är därför vi har det jobbigt. vi försöker hitta fram till varandra och jag vet att vi kommer lösa detta.
jag tackar alla som tagit sig tid att komma med goda råd och genomskådar avundsjuka troll som gömmer sig bakom tangentborden.
Jag anser snarare att han berättade på ett manipulativt än varsamt sätt. Att hålla om dig och säga "jag vill gärna vara med dig men lämnar dig om du inte gör abort" är inte "snällt", det är ett sätt att driva igenom sin vilja, medvetet eller inte.