Inlägg från: Anonym (Det är givet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det är givet)

V 16 - maken vägrar barn

Visst skulle TS man ha skyddat sig.

Dock verkar det som om han trodde att de faktiskt var skyddade.

Han kan på inget sätt tvinga henne att göra abort. Det vore helt förkastligt om så skulle vara fallet.

Men om han nu känner så himla starkt att han inte vill ha barn och hon nu väljer att gå vidare med graviditeten mot hans vilja så ska han givetvis avsluta sin relation med henne.

Att ta hand om barnet är givet men varför vara tillsammans med en person som väljer att gå vidare med graviditeten om det är så himla viktigt för honom.

• Anonym (Det är givet)
    Anonym (Det är givet) skrev 2019-10-04 20:10:17 följande:

Visst skulle TS man ha skyddat sig.

Dock verkar det som om han trodde att de faktiskt var skyddade.

Han kan på inget sätt tvinga henne att göra abort. Det vore helt förkastligt om så skulle vara fallet.

Men om han nu känner så himla starkt att han inte vill ha barn och hon nu väljer att gå vidare med graviditeten mot hans vilja så ska han givetvis avsluta sin relation med henne.

Att ta hand om barnet är givet men varför vara tillsammans med en person som väljer att gå vidare med graviditeten om det är så himla viktigt för honom.

Råkade skicka innandet var färdigt....

Men innan din man väljer att lämna dig för att du väljer att behålla barnet så bör han ju tänka ett varv till..... För om vi väljer att acceptera att det är en väldigt viktig fråga för honom att han inte vill ha fler barn så är det ändå logiska att han lämnar dig och du behåller barnet.

Men när han nu lämnat dig och du skaffat barnet så kommer han ta hand om sitt barn.

Och även om barnet är oönskat nu så kommer han garanterat älska det mer än allt annat på jorden så som jag hoppas han älskar sina andra barn...... Och hur kan han vara arg på dig när du har varit med och avlat fram ditt finaste i världen.

Be din man tänka ett varv till.....

Han kan välja att lämna dig och bli pappa som tar hand om sitt älskade barn på halvtid utan stöd från dig. Han kommer älska och avguda sitt barn och troligen förakta dig lite innerst inne till en början.......

Eller så kan han acceptera situationen och ta hand om sitt älskade barn på heltid med stöd från dig. Han kommer troligtvis älska och avguda sitt barn och troligen vara glad över över att ni har gjort det tillsammans.

Dock ska man inte underskatta den totala maktlöshet vi män känner när det kommer till dessa frågor. Eftersom det på inget sätt är vårat beslut.

Hur det än blir så är det kvinnans val och vi kan inget annat än acceptera situationen och lära oss att tänka till innan.

Det blir inte bättre av att det finns sorgliga människor som inte har bättre saker att säga än att kalla vissa män för mansbebisar. Dessa människor lär knappast inse hur patetiska de är i vissas ögon
  • Anonym (Det är givet)

Jo om han väljer att lämna TS så är det nog rimligt att anta att han är till det närmaste förbannad på henne.

Det är ganska vanligt att uppbrott resulterar i känslor som är ganska långt från kärlek.....som sagt.... Ett antagande under förutsättningar att han väljer att lämna henne.... Jag förutsätter ju att han inte väljer att lämna på grund av glädje och kärlek

• Anonym (Det är givet)
    möjligt skrev 2019-10-04 20:57:34 följande:

Fast du använde inte ord som upprörd eller arg. Klart att han har rätt att ha känslor över att saker inte blev som han hade velat och som han hade tänkt sig men förakt är ett otroligt negativt ord som går till grunden av någons karaktär. Även om TS beslutar sig för att behålla om barnet är friskt så tar hon det beslutet baserat på vad som är görbart för henne, vad är där i det att förakta? Hon har inte lurat eller bedragit, hon har inte heller gjort något korkat förhandslöfte om att alltid göra abort som

hon bryter mot. Det är inte rimligt att förakta människor bara för att de inte gör som man vill framförallt inte när alternativet är att genomgå ett kururgiskt ingrepp för att ta bort ett friskt foster som denne egentligen vill behålla. Med tidslinjen som ges så lär hon väl isf vara i vecka 18+ när en abort skulle bli genomförd, att förakta någon för att den inte känner sig villig att tvunga sig själv till att grnomgå den psykiska påfrestning det skulle innebära visar på bristande empati

Ja nu skriver jag ju inte att man ska känna förakt för TS... Jag skriver att hennes man om han väljer att lämna henne kan känna förakt för henne.....

Nu tycker jag ju personligen (vilket jag tror man förstår om man följer resonemanget vidare i inlägget) att hennes man ska tänka ett varv till och stanna kvar vid henne eftersom han oavsett vad han väljer att göra kommer få ett barn till som han kommer älska.

Han kan dock välja om han ska få dela upplevelsen att få ett barn eller om han ska vara själv med barnet på halvtid.... I det ena fallet kommer han vara själv på halvtid och dras med negativa känslor rörande TS och i det andra fallet kommer få ha sitt barn på heltid och inte ha negativa känslor för TS.....

Jag vet vad jag skulle välja... Om jag hade lyckats ta ett kliv tillbaka och betrakta situationen ur ett annat perspektiv.
Svar på tråden V 16 - maken vägrar barn